sanHbg skrev 2010-03-24 20:36:04 följande:
tror också att min dotter är liten i maten jämfört med andra 12 månaders men hon växer bra fast hon ligger lite under på vikten (-1 på kurvan på vikt och +1 på längden), är dessutom mjölkallergiker som din lillaHon äter:kl 7: 210 ml ersättningkl 10: 1/2 till 2/3 portions gröt med knappt en halv burk fruktpurekl 13: drygt en halv 8 mån burk med mat plus 1/3 burk fruktkl 16: Samma som lunchkl 19: 210 ml ersättningdricker dessutom en massa vatten och det kan slinka ner 3-4 majskrokar om vi fikar.När hon får tänder äter hon endast ersättning och ev lite kallt rostat bröd (antar att det river gott mot tandköttet) så just nu när det kommer mycket tänder får vi verkligen kämpa med maten, men jag bygger på med ersättning så att hon i alla fall får i sig lite näring.Så länge de ökar i vikt som de ska och följer sin kurva tror jag inte man måste vara orolig
När dom får tänder gör det ju ont & då är ju välling eller ersättning absolut bra att ge då dom ofta inte är intresserade av mat.
Min dotter är likadan när hennes tänder kommer vägrar hon praktiskt allt det enda han godkänner då är banan och välling så.