Se hit! Alla rökare och ni som kanske en gång varit det!
Jag bestämde mig i fredags för att nu är det dags att göra en kraftansträngning och sluta röka.
Lägger upp denna tråd med förhoppning att det finns fler som försöker samma sak därute i landet.
Kanske kan vi stötta varandra?
Jag gör inte detta på grund av graviditet eller att jag vill bli gravid utan enbart därför att jag skulle vilja vara utan mitt beroende...
Jag använder plåster och något tuggummi vid behov.
Ändå är det svårt. Jag har svårt att koncentrera mig på studierna och känner mig nästan konstant hungrig och trött.
Kom igen! Har ni tips, funderingar eller är ni i min sits?
Jag behöver all distraktion jag kan få!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 15:59
Oj vad har hänt grejer i tråden! Jag har inte kunnat ta mig hit på ganska länge men det är så kul att se hur alla peppar varandra!
Jag har nu varit i princip rökfri över 5 VECKOR!!!!
Det går bra men man måste motivera sig ordentligt emellanåt.
Jag ser mig själv inte som rökfri förräns den dagen då jag klarar mig helt utan nikotinersättning.
Och därför är det så viktigt att vi fortsätter peppa varandra.
Tar man ett bloss, se inte det som ett bakslag, och börja röka igen, utan se det som en del i din väg till att bli en icke rökare.
Det gäller att ha en positiv syn på framtiden!!!
Heja!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 21:02
Hej hopp!
Nu är vi inne i maj och jag kan konstatera att jag har varit rökfri i 15 veckor!!!!
För två veckor sedan slutade jag med plåstrena så nu är jag hlt nikotonfri!
Gott. Det har både varit enklare och svårare än vad jag trodde.
Att man skulle får sug på olika tillfällen i flera veckor var ibland ganska jobbigt. Men att efter tre veckor med det svagaste plåstret sluta helt med nikotin gick bättre än vad jag förväntat mig.
JAg är fortfarande röksugen iblan, men det håller bara i sig i någon minut, som tur är.
Funderar ni på att sluta röka, så gör det!
Vänta inte till imorgon eller nästa vecka. Jag tycker att saker smakar bättre, jag har bättre kondition och jag känner mig piggare! En jättevinst!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 21:04
... Och TACK alla, för de härligt peppande inläggen!!! Ni har en stor del i varför jag har klarart mig så här långt!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 09:14
Hejsan, hoppsan!!!
Nu har det snart gått 17 veckor sedan jag slutade röka...men framförallt har jag varit utan nikotinersättning i 3 veckor!
Känns oförskämt bra,trots visst sug ibland, vilket jag förstått att man kan få leva med. Tråden kommer så småningom att försvinna. Stort tack och lycka till till er som slutade med mig och som tänker sluta röka snart!