• jmynt

mer illamående med andra barnet?

jag undrar om det ofta är så att man mår mer illa med andra barnet än första och om man mår illa längre, den här gången kom mitt illamående tidigare och är mycket värre. är i v.10 och sist hade det börjat bli bättre vid den här tiden och nu blir det bara värre och magen är lika stor nu som den var i v. 18 eller nåt förra gången......ska det vara så här? min mamma tror att jag antingen är längre gången eller att det är tvillingar.....

• Svar på tråden mer illamående med andra barnet?
  • angeni

Magen kommer tidigare med andra barnet oftast.

Illamåendet har varit värre för mig denna gången än förra gången. Väntar andra barnet i juni, är i vecka 18 nu och det har inte försvunnit...

• Engla1983

Jag känner precis likadant! Har mått mycker mer illa denna gången, inte kräkts, men mått illa dygnet runt fram till v. 12 och jag mår fortfarande illa på kvällarna efter jag ätit och jag är snart i v.17. Min mage är oxå mycket större, ser ut att vara i v.25 eller nått men det är väldigt vanligt att magen blir stor snabbt när man är omföderska. Jag var på VUL i v.11 så jag vet att jag inte väntar tvillingar, om den ena inte gömt sig... *haha*

• jmynt

jag spyr inte heller, "bara" illa mående dygnet runt äter postafen som jag inte tror hjälper men vågar inte låta bli att ta dem ifall det blir värre utan dem, är så trött att jag inte vet hur jag ska kunna ta hand om min dotter som är 7 månader, min sambo vägrar hjälpa till ett dugg hemma och tycker att jga är pest som inte vill eller orkar ha sex så fort han vill. Tänk om det kunde vara männen som blev illamående och vi kunde få må bra.....

• ULE

Är i v12, o jag började må illa i början av v 6 i denna grav. O den har avtagit men mår illa mycket. Har en son som är född-08, med honom måde jag illa v9-11. Kan hoppas att det är så att det är en flicka denna gången.. :D

• jmynt

jag tror att jag mådde illa på samma sätt fast inte lika starkt och länge sist och då fick jag en flicka, jag är hundra på att det blir en flicka nu med, har du testat den där kinesiska kalendern den stämde på mig förra gången...

• Babylove79

Jag mådde oxå mycket mer illa andra gången. Kräktes fram till vecka 15. E nu i vecka 26 och mår bra igen. Men usch så jobbigt det är...Har en son sedan tidigare och väldigt många (inkl en vän till familjen som är barnmorska) säger att om man mår mycket mer illa andra gången blir det en tjej...vi får se, vi får se.....

• ULE
    jmynt skrev 2010-01-18 13:29:36 följande:
    jag tror att jag mådde illa på samma sätt fast inte lika starkt och länge sist och då fick jag en flicka, jag är hundra på att det blir en flicka nu med, har du testat den där kinesiska kalendern den stämde på mig förra gången...
    Var gör man det?
  • jmynt

• jmynt

oj nu vart det två såna in lägg.....min dator är knäpp....

om du går in under gravidfliken och den där kalendern där man kan läsa om varje vecka så står det pojke eller flicka längst ner, klicka där

• Sirenia

Jag kan säga att jag har precis haft det så jag med. Jag mådde illa väldigt mycke varje dag i sju veckor i streck.. Nu kommer det bara då o då.. O magen är inte av denna värld. Jag sväller upp som en ballong. Jag är nu i vecka 16 o jag har lika stor mage som jag hade med min första i vecka 24 tror jag. Man kommer se ut som en flodhäst i vecka 40.. hihihi...

• jmynt

vänta nu det står väntar barn och under rubriken är verktyg, blev fel förut, där står det pojke eller flicka,

• clembke

Jag väntar det andra barnet, är i v 31. Jag mår bättre denna gången mot vad jag gjorde när jag väntade sonen. Med sonen mådde jag oförskämt bra oxå, men kräktes o mådde illa lite grann, även om det va väldigt lite. Denna gång har jag inte kräkts nån gång eller ens mått illa. Har inte ens haft ömma bröst. Så vore det inte för magen o sparkarna så skulle man inte kunna tro att jag är grav.
    Vet inte om jag har haft en väldigt tur med mina 2graviditeter eller vad man ska tänka. Men jag njute varje dag av den....

• Tuvalisan81

mådde jätteilla i min andra graviditet, alla trodde jag vänatde en tjej, men jag var hela tiden säker på en kille och ut kom en kille...

• hurtbullen89

Jag mådde pyttelite illa med dottern mellan v.7-12 men denna gången mår jag illa precis hela tiden, får hemska blodsockerfall och är yr mest hela tiden. Kommer knappt upp ur sängen på morgonen om jag inte äter nåt innan. Så alltså mycket sämre denna gången. Är i v.8 och illamåendet kom som på beställning när jag gick in i v.7 precis som med dottern. Men som sagt tusen gånger värre.

• BaBBels

Väntar mitt andra i augusti och är i v 10 nu. Illamåendet började i v 7 och har sedan dess eskalerat.. nu klarar jag inte av att gå och jobba... Har provat Postafen idag och *pepparpeppar* så verkar det göra att det värsta klingar av. Tröttheten blir värre igen dock..

Jag har fått en tid hos läkare på mvc på måndag. Han kanske kan skriva ut något effektivare som inte gör en till en zombie.. Värt att prova.

Med min son född 07 mådde jag också illa men inte i närheten av det här. Då mådde jag ungefär som nu när jag går på Postafen när det var som värst.. Hoppas på en liten tjej ;) eftersom jag mår annorlunda denna gång hihi. Kinesiska kalendern visar flicka. Och förra gången visade det flicka men med tillägget OBS! datumkombinationen visar att det lika gärna kan bli det andra könet :) Ja den som lever får se ;)

• gelemamman

jag väntar andra nu och är förbi v20 så min mage ligger i takt nu igen och illamåendet har gett med sig lite...

magen växte mycket fortare nu än med ettan och illamåendet har varit 20 gånger värre.

• Ankiz

Mådde mycket mer illa med barn nummer två och ännu värre den här gången! Med ettan mådde jag inte illa alls, med tvåan klarade jag mig på postafen och med trean nu fick jag lergigan comp utskrivet men spydde ändå. De två första var pojkar, den här vet jag inte men jag gissar på pojke .

♥Mamma till Oliver 050922, Lucas 070708 och Kotten BF 100308♥
  • Virrpirr

Jag mår också mer illa nu under andra graviditeten och det kom mycket tidigare.

Svar på tråden mer illamående med andra barnet?