• Anonym

Vad kostar det att gå i kbt privat?

Får bara medicin från allmänvården och evighetsväntan på kbt och istället värdelösa kuratorer.
    Jag behöver kbt nu så jag funderar på att gå privat men vad kostar det? Är student så har inte mycket pengar men har såna fobier att mitt liv inte fungerar.
    Någon som vet vad det kostar och nån som är bra i sthlm?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Vad kostar det att gå i kbt privat?
  • puss

om den ej är ansluten till fk, så från 700 och uppåt.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Anonym (väninna)

Min väninna betalar 900 kr/gång.

• Menhir

Eftersom du bor i Sthlm - kolla psykologprogrammet. Deras studenter erbjuder terapi för låg kostnad (typ 100kr) som en del i utbildningen. Jag tror dock handledare kan sitta o lyssna i rummet brevid eller att man blir inspelad eftersom det är en del av utbildningen och studenten behöver handledning under terapins gång.

• Anonym (Kim)

Min kostar 1400 kr/gång.. (ca 45 min) svindyrt!!

• Anonym (Lisa)
    http://www.wemind.se/
     Jag har remiss till detta ställe, ska inte kosta mer än 140kr/ggn enligt min läkare
    Jag har ännu inte kontaktat dem, så jag kan inte garantera att priset är korrekt.

Lycka till.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Lisa) skrev 2010-01-18 18:07:49 följande:
    www.wemind.se/  Jag har remiss till detta ställe, ska inte kosta mer än 140kr/ggn enligt min läkare Jag har ännu inte kontaktat dem, så jag kan inte garantera att priset är korrekt. Lycka till.
    Med remiss är det alltid billigare...
  • Anonym (Kim)

Bokar man själv hos Wewind står följande:

Vi ber er dock notera att privat psykologhjälp kostar runt 1100 kr per behandlingstillfälle,

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Kim) skrev 2010-01-18 18:14:46 följande:
    Bokar man själv hos Wewind står följande: Vi ber er dock notera att privat psykologhjälp kostar runt 1100 kr per behandlingstillfälle,
    Ok tack.
     Har inte kollat så noga, är inte riktigt redo för KBT än.
    Men TS kanske kan få en remiss dit, tog bara en vecka innan de ringde, orkade inte prata så min man fick ta det samtalet.
  • Anonym
    Menhir skrev 2010-01-18 18:01:39 följande:
    Eftersom du bor i Sthlm - kolla psykologprogrammet. Deras studenter erbjuder terapi för låg kostnad (typ 100kr) som en del i utbildningen. Jag tror dock handledare kan sitta o lyssna i rummet brevid eller att man blir inspelad eftersom det är en del av utbildningen och studenten behöver handledning under terapins gång.
    Vi har samma här i GBG.
    Betalade 100 kr/gång, var aldrig nån handläggare med, och blev aldrig inspelad
    Här får man dock gå max 12 ggr. Men det räckte iaf för att förändra mitt liv!
    Man går hos dom som går sista året, och jag gick dessutom på vårterminen, så tjejen jag hade var färdigutbildad, så det var säkerligen inte sämre KBT än 1100 kronors
  • Menhir
    Anonym skrev 2010-01-18 18:26:00 följande:
    Vi har samma här i GBG.Betalade 100 kr/gång, var aldrig nån handläggare med, och blev aldrig inspelad Här får man dock gå max 12 ggr. Men det räckte iaf för att förändra mitt liv!Man går hos dom som går sista året, och jag gick dessutom på vårterminen, så tjejen jag hade var färdigutbildad, så det var säkerligen inte sämre KBT än 1100 kronors
    Jag antar att alla universitet har motsvarande.

Min väninna gick psykologprogrmmet i Umeå och då vet jag att de spelade in en del av samtalen men det kankse var något särskilt som de ville ta upp i större grupp. Självklart blir ingen inspelad mot sin vilja eller utan att veta om det (om någon skulle vara orolig för det).
  • Anonym (Lett)

Psykologutbildningar finns på många orter och det är samma överallt, att de tar emot folk till mottagning med så gott som färdigutbildade psykologer till låg eller ingen kostnad. Denna terapi kan vara ännu bättre än dyr privatterapi, eftersom de nyutbildade är extremt noga och dessutom har en välutbildad handledare som övervakar och godkänner allt.

Privat är det nog 700 och uppåt, ja, som nån sa. Det kan det vara värt, dock!
  • Anonym

Jag betalar 900 per gång... + 150 kr i buss ToR.

Går en gång i veckan. Gått ca 15 gånger nu.... ingen billig historia.. men det är värt det!!
    Känner dock att jag vet att mina innersta problem kommer jag bära med mig trots det, och jag vet att jag kommer få återfall... då kommer jag nog inte söka vård på detta sättet igen....
Svar på tråden Vad kostar det att gå i kbt privat?