Inlägg från: subj4401 |Visa alla inlägg
  • subj4401

bf-juni västerås

Hej! Är också en gravid tjej som väntar sitt andra barn som beräknas komma i maj som tittat in lite på er tråd. Har en liten fråga till någon som varit på yoga på Danshuset på torsdagar. Hörde "rykten" om att de kanske skulle ha en till tid så var det någon där igår som vet något? Har försökt få tag på dem men tyvärr inte lyckats å vill så gärna gå eftersom jag gick under förra graviditeten å klarade mig med yogan genom hela förlossningen men tiden som finns nu passar inte in då sambon är på andra äventyr varje torsdag. Ha det bra!

• subj4401

Tack Plogen! Kan gärna berätta mer om min användning av yogan i samband med förlossningen men får göra det en annan gång. Jippi vad glad jag blir då kan ju jag gå på torsdagarna så länge systeryster ställer upp som barnvakt i ca 30 minuter å det borde inte vara något problem. Vet ni vad det kostar per gång att gå på yogan å är det möjligt att betala per gång eller måste man köpa något sorts kort?

Ha en mysig fredag!

• subj4401

Plogen: Undra om jag ska invänta nästa omgång då eftersom jag redan missat två tillfällen? Måste nästan ringa dit å fråga och hoppas på svar denna gång. Går hon igenom mycket kring övningar som man kan göra vid själva värkarbetet och sådant?

• subj4401

Hej!

har kollat upp med danshuset nu å det var bara att hoppa på gruppen så nu är jag anmäld å klar. Jag måste säga att det är super att gå på gravidyoga för det jag lärde mig på yogan med andning å hitta sitt inre gjorde att jag gick in i det under hela förlossningsprocessen å kunde verkligen focusera på vad jag skulle göra istället för att tänka på att det bara gjorde ont. Att föreställa sig vad som ska komma å att man för varje värk är ett steg närmare underverket. För mig har det verkligen varit positivt å det är därför jag ska gå igen. Med William var jag skeptisk för jag hade bara gått på yoga lite sporadiskt men gravidyogan var WOW!

Jag går även på gympan på Friskis å det är inte speciellt ansträngade men skönt att röra på sig å ju mer magen växer desto mer lämligt känns det.

• subj4401

Hej!

Skulle gärna komma på era träffar men tyvärr är vår kalender helt full av inbokade saker med resor å besök möten osv. men om någon datum dyker upp där det passar så kommer jag nog säkert att haka på.

Ses på yogan/Susanne

• subj4401

Hej!

Härligt för er att ni har gått över 20 veckor nu tyckte också att det var ett stort steg men det enda jobbiga med det är ju att man bara blir större å större. I vilka områden i Västerås bor ni andra? Jag bor på området Freja. Har inte riktigt koll men hur många brukar ni vara på era träffar? Hoppas i alla fall att jag kan följa med på någon i framtiden.

Förresten finns det någon fler som är SÅ less på snön?? Den får gärna ligga fint på backen men måste det komma mer snö. Igår när jag kom från Friskis vid 20:30 till 6 i morse hade det kommit 10 cm snö... Jag är ändå Norrläning å brukar älska snö men att vara gravid å gå i denna snö som kommer är inte så roligt.

Idag väntas i alla fall första yogapasset å det ska bli spännande jag hoppas verkligen att det känns bra.

• subj4401
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 25 Juni - Angeni
  • subj4401

Hej!
    Är inte så aktiv på tråden då tiden tyvärr inte räcker till för mina elever har börjat fatta att "fröken" kommer att försvinna för en tid å då är de så himla oroliga för sina betyg så det å lite annat på jobbet tar min lediga tid. Här bökas det för fullt i magen å det är så härligt för än så länge gör det inte ont utan det är bara underbart. Jag var också på yogan igår å jag kan tyvärr inte göra hunden eftersom det är för stor påfrestning på min nacke så jag gjorde något likande fast på knä. Måste fråga henne om någon annan övning för efter förra veckans pass blev jag sängliggande hela fredagen å det känns liksom inte värt det.

Jag kommer att gå 2 gånger till i den tidiga gruppen på torsdagar men sedan kommer jag att hoppa på tisdagarna då sambon min har sitt pass på Friskis på torsdagar så är det så stressigt att hinna hämta sonen innnan läggning men jag är otroligt glad att jag har en syster i stan som även bor brevid mig som kan vara barnvakt. Blev så himla glad när yogaledaren sa att det skulle bli en tid till men när hon sa tisdag så blev jag lite putt eftersom sambon även är bokad av Friskis den dan men idag har han tydligen löst allt så att jag kan gå på yogan UTAN att stressa så jag ser verkligen fram emot tisdagarna som kommer efter sportlovet.

Tråkigt när inte havandeskapspenningen går igenom men jag vet att de blivit mycket hårdare under åren. Syrran fick sin första son 05 å fick heltids ersättning men vid andra graviditetet fick hon bara halvtid och hade fortfarande samma jobb... Lite konstigt kan tyckas men besluten som försäkringskassan fattar är inte alltid så att man förstår dem.

Ha det bäst å hoppas ni får en härlig start på dessa OS-veckor!

• subj4401

Här är det också en med superhalsbränna med som lidrar det helt med hjälp av Gaviscon. Finns som flytade å tabletter så jag har den flytade hemma å tabletter på jobbet.

• subj4401

Plogen tror att du hette Lisa. Det finns jättebra skötbord från babybjörn som man kan ha över  badkaret samtidigt som man kan fälla upp det så det går att anväda badkaret för annat. Vi hade BRIOs väggfasta skötbord tror att det hette Vega å det var hur bra som helst tog ingen plats å ändå kunde vi ha blöjor å lite extra kläder i det skåpet. Denna gång ska vi inte ha något riktigt skötbord eftersom våra toaletter är för små så det blir någon lösning med en mobil skötbädd typ den  uppblåsbara som finns på IKEA eller nåt.

Förresten ska du på yogan ikväll? Jag hinner inte dit så kan du meddela dem att jag inte kommer ifall att de inte hinner får mitt meddelande.

Ha det bäst allihopa!

• subj4401

Härligt med en hotellnatt det är ju knappast så man säger att de kan ge den till någon annan. På tal om hotellnätter kanske jag ska ta fingret ut å boka vår helg i Örebro som vi tänkt göra under påsken. Egentligen åker vi alltid till Lappland men i år känns det som en lång resa.

Min mamma och svärmor hade/har skötbord på tvättmaskinen å det fungerade jättebra, förutom när den var igång Nä men allvarligt det var super då vattnet var i närheten å jag inte ville använda våtservetter varje gång.

Ni som var på Barnens Hus hade de några bra priser på syskonvagnar?

Hoppas ni håller er från sjukdom här hemma har lilleman fått feber å storeman en släng av magsjuka så det är väl bara å vänta på min tur....riktigt så jag längtar...NOOTTT!

• subj4401

Hej!

Sitter å söker efter en syskonvagn å de som jag är intresserade av verkar det alltid vara någon annan som hinner före på. är glad att jag inte behöver den imorogn  men jag hade aldrig anat att det skulle vara sådana snabba beslut som måste tas när man ska köpa begagnat. Har ni några kontakter på någon som vill sälja antingen en Urban Jungle eller Babytravel syskonvagn gärna med en hårdliggdel så får ni gärna förmedla den kontakten.

Är det någon i detta gäng som kollat upp gravidvattengympa? Funderar på om det skulle vara något då jag upplever att fogarna börjar säga allt mer nej men jag vet inte riktigt var det kan finnas i stan.

Ha det!

Svar på tråden bf-juni västerås