Inlägg från: lizzzen |Visa alla inlägg
  • lizzzen

bf-juni västerås

hej hej Nu lyckades jag med hitta hit, har kollat efter tråden...
    JAg var på UL förra veckan blrv flyttad 4 dagar åt "fel" håll så nu är BF 23 juni.
    Så kul att se en liten sprattlande bebbe där inne =)
    Allt var fint på Rul, fick inte veta kön dock, men det var ju väntat.
    Var hos Bm innan bebbe hade fina slag på 152 slag / min.

Bezilia: Jag har också Marie på Citypraktiken, visst är hon bra? jag fick verkligen förtroende för henne.
    Var lite nervös man har ju hört många som fakiskt inte trivs med sina barnmorskor.

Någon här som ska göra ett könsul? jag e lite sugen på det, vill så gärna veta vem som bor där inne=)

Tips till er som ska till Rul. ta med kontanter till de bilder om ni vill ha det, de tar ju 30:- st och man betalar direkt hos bm i undersökningsrummet..(fick vi göra iallafall)
    MIn syster tipsade mig , för tydligen så tar de inte bankkort ??..skumt tycker jag.

• lizzzen
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 8 juni - Plogen
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 17 juni - Happy73
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 25 Juni - Angeni

Jag kan tyvärr inte på Lördag, måste spendera hela helgen med att förbereda renoveringen av vårt ena badrum, mycket som ska tas ner och köpas till.
  • lizzzen

hej hej
    Försöker kolla in i tråden lite då och då.
    Här börjar det iallfall hända saker med magen, det är verkligen kul nu ser jag ju faskiskt gravid ut och jag känner mig inte bara som en stor degklump.
    Sedan ska jag på arbetintervju imorgon, så kul=) som nämndesekreterare=)Kan
    inte jobba så länge men någon månad skulle jag ju hinna.
    Nu är det ju bara 4 månader kvar tills Juni!!! Det slog mig idag, att tiden bara springer iväg.
    På onsdag ska jag till BM, får se om jag gått upp lite mer , hade ju bara ökat 0.5kg förra gången jag var där, men nu tror jag nog att det är något kilo +
    på tal o kliande, så kliar min rygg också  men speciellt när jag duschat så det blir at smörja, därimot så har min mage börjat klia så fruktansvärt, jag smörjer med lotion men det hjälper inte, är det för att magen växer och huden tänjs ut som det kliar så på magen? någon som har tips på någon bra produkt att smörja med?
    Jag är så dålig på träning, jag vill komma igång jag har ett kort på itrim, det är ju en bra och allsidig träning som man kan anpassa väldigt mycket ( det blir ju inga situps direkt).
    Men jag har både motionscykel och en crosstrainer hemma, är bara...lat...=(

• lizzzen

Jag kan eventuellt komma nu på söndag, skulle gärna vilja ha en vägbeskrivning?

Igår var det BM tid, allt såg bra ut=) jag har nu gått upp hela 2,5 kg totalt, var lite orolig att det var så lite, men min Bm lugnade mig=)
    Fick lyssna på hjärtljud (156/min) och mäta magen, som jag tydligen ska göra vajre gång jag är där nu.

Och nu äntligen  är man genom halva graviditeten!!

Har Ni kollat / tänkt ut vagn?
    H'r blir det en emmaljunga citycross med citykorg, ska nog beställas i veckorna som kommer iallfall, måste ju få hem den i slutet av maj, ( då det är lite olika leveranstid ) samt då emmaljunga tydligen stänger ner sin verksamhet under sommaren, för att då tillverka 2011 års modeller.

• lizzzen

bra tips om behåar, inte kunde jag ana att dom skulle växa så mycket, har inte en enda behå som passar, haha, vilket min sambo tycker är för honom angeämt "problem".
    Själv är jag inte lika förtjust..=)

Sub4401: jag bor på bäckby.
    JAg är iallafall grymt less på snön, jag saknar lägenheten då man inte behövde skotta!!!
    Blötsnö är det ju med nu, jag e orolig att taket på garaget eller altanen ska falla ihop av trycket, har ju läst så mycket att tak har gett vika..INTE KUL!
    Jag måste skotta minst 2 grr om dagen nu då vi har hantverkare som kutar in och ut och drar med sig all snö in( renoverar badrum).
     Jag skulle personligen bli glad om jag inte fick en snöflinga till i hela mitt liv=)

• lizzzen

Hej hej=)
    Hur har ni det i snön? Här fick jag trycka rätt kraftigt för att få upp ytterdörren imorse.
    Det hade ju blåst så mycket..så det var en liten driva.
    Idag så har jag och sambon skottat massa snö på hela uppfarten samt garagetaket och altantaket, jag hade sådan ångest över att altantaket skulle rasa in...så nu är jag lugnare, men fasikens vad tungt det var att skotta...fick vila mycket imellan.

Angeni: Trist med huset, inte kul att sälja det för sådant underpris, hoppas att Ni får tag på en underbar lägenhet istället=)

Vi beställt en Emmaljunga Nitro City, ( silver check) med citykorg( white croc)  vi beställde den hos arosbaby i förra veckan bara för att vara ute i god tid, man har ju hört så mycket om deras konstiga leveranstider, men de ringde igår och sa att den redan fanns att hämta, snopen blev jag iallfall, 1 vecka liksom.

Babyskydd, säng, och babysitter , babygym, babybjörn får vi låna av min sambos syster, då de fick barn för 1½ år sedan, så det var ju supersnällt.
    Känns som vi inte kommer köpa några stora saker,  lite skumt men vagnen får vi av min sambos föräldrar.
    Så lite kläder och tillbehör ska vi ju köpa såklart men det känns så skön, då jag är arbetslös så det blir ju lite mer ansträngt med ekonomin nu.

Ta det lugnt med magarna i snön nu, tyvärr kan man ju inte förlita sig på bra plogade vägar och gågator....

• lizzzen

Hej hej=)
    Hur har ni det i snön? Här fick jag trycka rätt kraftigt för att få upp ytterdörren imorse.
    Idag så har jag och sambon skottat massa snö på hela uppfarten samt garagetaket och altantaket, jag hade sådan ångest över att altantaket skulle rasa in...så nu är jag lugnare, men fasikens vad tungt det var att skotta...fick vila mycket imellan.

Angeni: Trist med huset, inte kul att sälja det för sådant underpris, hoppas att Ni får tag på en underbar lägenhet istället=)

Vi beställt en Emmaljunga Nitro City, ( silver check) med citykorg( white croc)  vi beställde den hos arosbaby i förra veckan bara för att vara ute i god tid, man har ju hört så mycket om deras konstiga leveranstider, men de ringde igår och sa att den redan fanns att hämta, snopen blev jag iallfall, 1 vecka liksom.

Babyskydd, säng, och babysitter , babygym, babybjörn får vi låna av min sambos syster, då de fick barn för 1½ år sedan, så det var ju supersnällt.
    Känns som vi inte kommer köpa några stora saker,  lite skumt men vagnen får vi av min sambos föräldrar.
    Så lite kläder och tillbehör ska vi ju köpa såklart men det känns så skön, då jag är arbetslös så det blir ju lite mer ansträngt med ekonomin nu.

Ta det lugnt med magarna i snön nu, tyvärr kan man ju inte förlita sig på bra plogade vägar och gågator....

• lizzzen

Hej hej=)

• lizzzen

oj, så många inlägg det blev,min dator hängde sig... ber om ursäkt.=)

• lizzzen

hej
    Är det någon här som ska eller har gjort ett könsul?
    Vi ska till sibyllekliniken imorgon och se vem om bor här inne=)

• lizzzen

Vad roligt, jag skriver imorgon om hur det gick=) ska dit kl 15.00 så en uppdatering lär nog inte komma förrens till kvällen...

• lizzzen

Det e en liten tjej som bor i min mage=)

• lizzzen

hippYgirl: Beklagar sorgen efter din morfar. Så tråkigt när sådant inträffar, även om man är medveten om att det kommer ske.

I sommar blir det  att njuta av det förhoppningsvis underbara sommarvädret med lill tjejen och bara njuta av att få vara mamma. Långa promenader med vovve och barnvagn hoppas jag på.

Happy73, marafara:  Jag var faktiskt tvärsäker på att det var en kille, så tjii fick jag.
    Men min sambo hade rätt hela tiden=)
    Han sa från dag 1 att det minsann är en tjej.
    Dr, stein Olsson på sibyllekliniken var minsann en rolig figur, min sambo  och jag hade svårt att hålla oss för skratt när han referarade tjejens kön som en hamburgare: lite bröd och lite  bröd och lite gott i mitten=) som han pekade ut på skärmen,
    men sa att det var minsann 110% säkerhet att det var en tjej.
    Och sedan  när vi kom ut från kliniken tog min sambo fram en bild på sin mobil på en ihoptrycket macdonaldshamburgare,.. liknelsen var ju slående.. haha=)

En liten Isabella blir det=)

Men lägger till några namn som vi(jag) funderade på.

Pojknamn
    Melvin
    Neo
    Milo
    Lucas
    Pontus
    Noah
    Noel
    Collin
    Milan

Flicknamn
    Tindra-li