Inlägg från: Bezilia |Visa alla inlägg
  • Bezilia

bf-juni västerås

Hej igen!

Vad bra att en ny tråd var startad! Hoppas att ni alla haft en bra helg. Själv var jag hos barnmorskan igår och lyssnade på hjärthjud. 145 kraftiga slag i minuten hade den lilla bebisen! Så spännande att höra! En annan sak som var kul var att vi kommer att få inbjudan till föräldragrupp i nästa vecka. Kursen kommer att starta i mars. Det ska bli spännande att gå!

Vilka barnmorskor har ni? Jag har Marie på Citypraktiken och hon är superbra!

Jag gör ett nytt försök med vår fikalista...
    Jolinsfaster jag la in dig med i listan så blir det lite lättare att få överblick.

v3
    mån Plogen (e 16) Bezilia (e 16)
    tis happy, Sara (om det är efter kl 16), nihao (e 16) Bezilia (e18)
    ons happy, Sara (om det är före kl 12), nihao (e 16) Plogen (e 16) Bezilia (e18)
    tors happy,
    fred happy, Sara, Nihao (e 16) Plogen (e 16), Bezilia (e18)
    lörd Angeni, Sara (om det är före kl 12), Bezilia, nihao, Plogen, Jolinsfaster
    sönd Angeni, Bezilia, nihao, Plogen, Jolinsfaster (e13)

Vem är inte uppskriven på listan?

/Anna

• Bezilia

MumsMaräng: Hur gick det på ultraljudet idag? Hoppas att allt var bra!

När det gäller fikan så tycker jag att lördagsfika/lunch låter bra. Sen kan vi ju ta fika hemma hos varandra efter det. Iallafall dem av oss som har tillräckligt stort.

/Anna

• Bezilia

Lizzen: Eftersom jag är ganska nyinflyttad till Västerås så var jag inte skriven hos någon läkare än när det var dags att leta upp en barnmorska. Så jag ringde till Citypraktiken för att det var närmast dit och redan i telefon verkade Marie jättegullig. Sen blev det bara bättre! Som att gå och prata med en bästis mamma som man kännt i 20 år! Himla skönt när allt annat känns nytt!
    Förresten, följer du med oss till Spicy Hot på lördag?

• Bezilia

Plogen:
    Visst skulle du på yogan imorgon? Det skall bli kul!

• Bezilia
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 22 maj - Bezilia
    BF 8 juni - Plogen
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 17 juni - Happy73
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 25 Juni - Angeni

HippYgirl: Vad kul att se dig här!  Jag tänkte maila dig om den här listan men du hann visst före! :)
    Det vore såklart jättekul om du följer med oss på lördag.
  • Bezilia

vikh: Välkommen till vår lilla grupp!
    Som du kanske märker så skall vi ses och äta lunch på Spicy Hot imorgon kl 12. Det vore såklart jättekul om du följer med!

• Bezilia

Hej!
    Även jag vill tacka för en jättetrevlig lunch! Tänk att två timmar kunde gå så fort. Verkligen kul att höra allas historier och även kul att kunna prata graviditet och bebissnack utan att känna att ämnet riskerar att tråka ut dem som lyssnar. Det finns ju alltid en risk för det annars när man pratar med vänner och arbetskamrater som inte väntar barn. Skönt dessutom med ett så trevligt gäng sedan när man väl blir mammaledig.

Även jag tror mig kunna namnen på alla nu men så har jag ju facit med... hihi

För er som inte kunde vara med idag så bokade vi faktiskt in att fika lördagen den 20 februari hemma hos Elin på Skälby. Jag vet dock inte riktigt om vi sa någon speciell tid...

Vårt lilla hjärta: Välkommen till vår grupp! Synd att du missade lunchen idag men det är ju som så blir nästa tillfälle ganska snart.

Är det någon som har tråkigt någon kväll så är det bara att hojta till. Jag har ju hund så det blir en del promenader och då är det ju alltid trevligt med sällskap!

/Anna

• Bezilia

vikh: Man gör precis som du gjorde nyss! Välkommen!

• Bezilia

Fika hos Elin på skälby kl 14.

Lördag 6/2 - Jenny, vikh, Anna (efter 14)

Söndag 7/2 - Jenny, vikh, Anna

Lördag 13/2

Söndag 14/2 Anna

Lördag 20/2 - Jenny, Anna

Söndag 21/2 - Jenny, vikh Anna (innan 14)

Söndag 28/2 - Jenny, vikh, Anna

så är det bara att skriva upp er där det passar bäst och så tar vi den dagen flest kan :)

Svar på tråden bf-juni västerås