Inlägg från: Plankan |Visa alla inlägg
  • Plankan

bf-juni västerås

Hej allihopa,

Jag hoppar in här på tråden väldigt sent efter tips från Plogen. Hon nämnde tråden redan i januari, men jag gick aldrig med då BF var beräknad till i början av april.... men, men bättre sent än aldrig...

Det var iaf jättekul att hänga med på fika och träffa er! Några av er hade jag redan träffat på Viksäng öf och Odensvi öf då jag följt med Plogen. Måste oxå passa på att tacka Annika och Frank för det goda fikatGlad

Kallar mig själv för Plankan här på tråden för jag gillar den övningen, inte för att jag ser ut som ngn planka direkt *ler*. Vi som är nya är Malin och Noel.

• Plankan

Noel håller på att få sin första tand Glad Det verkar som att han inte besväras alltför mycket av det, men jag ser att han gärna gnuggar fingrarna på stället och igår var han lite kinkig på kvällen så då fick han en Alvedon supp och sedan sov han gott.

Imorgon skulle jag ha åkt till Sthlm och tränat med PT Olga Rönnberg (Sveriges första gravid/mamma tränare) Tyvärr, var hon tvungen att ställa in då hennes barnvakt hade hoppat av i sista stund Rynkar på näsan Jag hade verkligen sett fram emot att träffa henne, men det kommer väl fler tåg så småningom. Vi kanske kommer till Vallby istället...

• Plankan

Jag hoppas att den här natten ska bli lite lugnare än förra då N höll sig själv och oss vakna till 02.00. Han skrek och grät nästan konstant i flera timmar och vi förstod inte varför. Vi gissade på tanden, men troligtvis var det en kombination av tand och förkylning. Under natten började han låta täppt och nu under dagen har han snorat lite grann. Tempen visar dock inte på feber, så vi hoppas att det inte blir värre än så härObestämd.

• Plankan

Hej Lille Skrutten! Kul med en annan nykomling i mamma-maffian Glad

Jolinsfaster: Jag känner igen det där med att bebisen får ett utbrott när man har fixat barnvakt. Jag och maken skulle på bio för några veckor sedan och farmor och farfar skulle sitta barnvakt. Alltid när de har varit och hälsat på har Noel varit på bra humör så de trodde inte att det skulle bli något problem fast vi varnat dem. Noel hade varit otröstlig i en halvtimme och farmor och farfar hade nästan fått panik! När vi kom hem var de lite skärrade, men vi hoppas att de inte blev helt avskräckta iaf...

Skuggspel: Hoppas att dina små kommer att må bättre med ny mat och att det kommer att ordna sig!

Noel har redan återhämtat sig från sin förkylning eller vad det nu var. Han verkar vara i form igen, men för säkerhets skull avstod vi från babysimmet idag. Det är tur att det finns återsim.

• Plankan

Plogen och Shia: Krämen mot mjölkskorv heter Borago. N hade mjölkskorv när han var ngn månad gammal och då använde jag krämen som fick sitta i ett tag. Det stod på tuben att man inte behövde kamma, men jag gjorde det ändå och det funkade bättre än att bara smeta in krämen. Bra att göra i samband med bad Glad

• Plankan
    Bezilia: Jag kommer oxå en stund på onsdag. Hmm...vet dock inte vad jag ska ta med mig riktigt?

Lady of Baqueta och Lille Skrutten: Jag möter gärna upp vid Hemköp vid 10.00 för att ha sällskap till Bezilia. Jag bor på Lövstagatan dvs de vita radhusen direkt bakom Park Hotel så det passar perfektGlad
  • Plankan

Typiskt, så glömde jag att skriva upp mig på fikalistan... blev väldigt många inlägg nu på kort tid Obestämd

Fika Onsdag kl 11.00 Kaffe

Bezilia
    Shia
    Lady of Baqueta
    Sussi
    HippYgirl
    Angeni
    Cicci10
    Lille Skrutten
    vikh
    Jolinsfaster
    Plogen
    Plankan

• Plankan

Även jag får tacka för en trevlig fika, Bezilia, och som sagt så spelade det knappast någon roll att jag glömde kakorna hemma då det fanns massa gott så det räckte flera gånger om!

Efter fikat stressade jag iväg för att vara med på sångstunden på Viksängs öf, vilket nu i efterhand var lite väl optimistiskt. Dels för att både Lilleman och jag var supertrötta efter fikat och för att det blev lite väl mkt motion för min del...kände av det i fogarna efteråtRynkar på näsan. Nä, nu ska jag stupa i säng meddetsamma. Godnatt allihopa!

• Plankan

Halloj,

Det hade varit trevligt med fika imorgon, men Lilleman har blivit förkyld igen och han producerar ganska mkt snor, så vi får stanna hemma den här gången. Är det ngn som har bra tips mot förkylning?

Idag provade jag att ge honom morotspuré och det var ingen hit! Han grimaserade och sedan spottade han ut smakisen. Detta upprepade sig några gånger tills jag la ner projektet. Vi får prova imorgon igen och se om det smakar bättre dåFlört.

Lille Skrutten - Hoppas det blir bättre snart. N är känslig mot laktosen och fick en massa eksem samt ont i magen när han var cirka en månad gammal. Sedan dess äter han Nutramigen som är en hypoallergen ersättning och det funkar bra fast den smakar inte speciellt gottKräks.

• Plankan

Hej tjejer,

Jag kan verkligen tipsa om att göra en utflykt till Önsta Gryta församlingsgård. Just nu är det klädbytardagar och man kan göra riktiga fynd! Jag köpte fem bodysar, fyra par byxor, två set (jacka/tröja och byxor), en vindtät jacka och en fleeceoverall för en billig peng. På onsdag är det halva priset på kläderna.

Hoppas ni haft en bra helg Glad.

• Plankan

Håller med om att det är synd att Vallby krockar med Odensvi. Jag ses gärna på Odensvi någon torsdag!

Happy73: Här är en till som måste byta blöja mitt i natten för att det inte ska läckaRynkar på näsan. N brukar få 240 ml vid sjutiden på kvällen. Sedan vaknar han prick kl.02.00 och vill ha mat. Då brukar jag även byta på honom annars vet jag att det har läckt på morgonen. Vid 06.00 vaknar han igen och vill äta innan han somnar om till kl. 07.30. Jag tyckte det var så drygt att gå upp flera gånger per natt att jag testade att ge honom mat precis innan jag själv skulle gå och lägga mig. Då vaknade han inte förrän 04.00, men det är konstigt att det är prick fyra timmar mellan måltiderna?!

Idag har N fått hälften av Nan och Nutramigen. Jag hoppas verkligen att N inte ska reagera på mjölken. Än så länge ser det lovande ut...Glad

• Plankan

Shia: Vi fick en burk Nutramigen (utan både laktos och mjölksocker) av vår BVC sköterska för att testa om N blev bättre. Eftersom han svarade positivt eller vad man nu kan kalla det :-S, så fick vi recept utskrivet. För 6 burkar kostar det 120 SEK på apoteket. Det finns även ett annat märke som heter Althera som oxå är utan laktos och mjölksocker. Den ska smaka/lukta bättre, men flaskorna är jättesvåra att göra rena då ersättningen ger en fet hinna som är svårdiskad .

• Plankan

Hej,

Vi kommer gärna på fikat! Jag hoppas både jag och N har kurerat oss mot förkylningen då. Skulle du kunna inboxa din adress?

Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
    Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten
    Bezilia
    Cicci10
    Plogen
    Shia
    Perni

• Plankan
    Jolins: Är du intresserad av att få några paket med Nan 1? Vi har några över då vi bunkrade i början, eftersom N åt som en häst, men sedan blev han ju mjölkallergisk...

Till fikat på måndag tänkte jag ta med mig lite hembakade pitabröd dvs om orken faller på...Obestämd
  • Plankan

Halloj,

Jolins: Tack för fikat i måndags. Jättetrevligt att träffa alla mammor och bebisar.

Shia: Vad skönt att flygresan med lille V gick bra. Hoppas du får en mysig vecka med dina föräldrar trots ovissheten. Håller tummarna för provsvaren.

Lille Skrutten: Känner med dig. Det måste vara så jobbigt med allt skrikande. Tyvärr, har jag inga tips, men kanske kan din man vara föräldraledig och du sjukskriven ngn vecka för att du ska få lite avlastning? Jag följer gärna med på någon av dina otaliga promenader ifall du känner för lite sällskap. Vi bor ju väldigt nära och jag brukar vara ute och gå varje dag minst 1-2 timmar beroende på väderlek och dagsform. Vinkväll någon gång under november skulle vara trevligtGlad. Fre eller lör spelar inte mig någon roll, dock kan jag inte första helgen i nov.

Nu kom maken hem efter några dagars tjänsteresaGlad. Så nu ska jag se vad han har fyndat i tax freen!

• Plankan

Kul med fika igen! Många listor att fylla i känns det som...

Fikaknytis hos Plogen 27/10 kl 13
    Plogen
    Bezilia, Cupcakes
    Lady of Baqueta, Kolasnittar
    Lille Skrutten, brownies
    Jolinsfaster, Dumlemuffins (ja, Leilas)
    Plankan, får fundera ut ngt att ta med. 

Fredag 12 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Bezilia
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Perni
    Plogen
    Jolinsfaster
    Plankan

Lördag 13 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Perni
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Plogen
    Plankan

Fredag 19 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Happy73
    Perni
    Jolinsfaster
    Plankan

Lördag 20 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Bezilia
    Lady of Baqueta
    Nihao
    Happy73
    Perni
    Plogen
    Jolinsfaster
    Plankan

• Plankan
    Jolins: Vad trist att det blev så med NAN1 HA. Det var konstigt eftersom den ersättningen ska vara enklare för bebisen att bryta ner än vanlig NAN1.

Vi trodde att N var fri från sin mjölkallergi, men så verkar inte vara fallet. Han får torr, narig och röd hud så det är bara att återgå till Nutramigen igen.

Uppdaterar fikalistan:

Fikaknytis hos Plogen 27/10 kl 13
    Plogen
    Bezilia, Cupcakes
    Lady of Baqueta, Kolasnittar
    Lille Skrutten, brownies
    Jolinsfaster, Dumlemuffins (ja, Leilas)
    Plankan, vanliga hederliga bullar och några överblivna macarons.

Tyvärr, kan jag inte komma till Angeni på fredag då jag ska till kontoret och besöka lite kollegor.
  • Plankan

Kul med ännu mera fika

Lunch / Fika hos Shia onsdag 3:e november kl 11.00 Kaffe
    Shia
    Plogen (bröd)
    Cicci10 kladdkaka
    perni pålägg
    Plankan frukt
Svar på tråden bf-juni västerås