Inlägg från: Lille Skrutten |Visa alla inlägg
  • Lille Skrutten

bf-juni västerås

Hejsan tjejer!

Jag såg redan i våras att det fanns en tråd för juni-bebisar i Västerås, men jag har inte blivit medlem i FL förrän nu. Jag ser att ni varit flitiga med era inlägg och med att träffas och fika men hoppas ändå att det finns plats för fler i ert gäng!

Vi flyttade tillbaka till Västerås i april efter några år i Stockholm, och nu vill vi gärna lära känna fler nyblivna föräldrar och små söta prinsar och prinsessor. Vi fick vår lilla Felix 22 juni, och vi har haft en lite trist start med rätt många sjukhusnätter och operationer för mig. Nu verkar jag dock vara på bättringsvägen och har äntligen fått lite energi tillbaka. Efter att ha spenderat 4(!) månader hemma i soffan behöver Felix underhållas och hans mamma prata annat än bara bebisspråk. Flört

/Sara och Felix

• Lille Skrutten

Vilket mottagande! Fika på onsdag låter jättetrevligt!

Jag såg att ni redan hade en Malmaberg/Skiljebomaffia, så jag kanske får ansluta mig även till den? Flört Vi bor på Stentorpsgatan, lite så där lagom mittemellan områdena och jättenära BVC/MVC och Öppna Förskolan på Odensvi. Var hade ni tänkt träffas för att promenera ihop, och vilken tid?

Jag kan självklart ta med ost till smörgåsarna, såg att bröd och skinka/guka redan ordnats.

Fika Onsdag kl 11.00
    Kaffe

Bezilia
    Shia
    Lady of Baqueta
    Sussi
    HippYgirl
    Angeni
    Cicci10
    Lille Skrutten

• Lille Skrutten
    lady of Baqueta: Jolinsfaster och jag ska ses i korsningen Bangatan/Hästhovsgatan kl 10,20 på onsdag. Jag möter dig vid Hemköp vid 10,00, så passar det perfekt med Jolinsfaster! Jag har också bil, så regnar det eller vi kommer på andra planer så kan jag köra.

Förvarnar redan nu om att Felix blir vrålhungrig på två sekunder och gallskriker, så vi behöver säkert låna en micro när vi kommer fram till Belizia. Förhoppningsvis överlever vi promenaden, ska försöka tajma in matningen hemma så vi får det lugnt och stilla i vagnen!
  • Lille Skrutten

Tack Belizia och alla andra söta mammor och barn för den trevliga fikan idag! Vilket mysigt, och stort, gäng ni verkar vara. Är helt förundrad över att det var så lungt trots antalet barn. Nästa gång är det namnskyltar som gäller, jag inser att jag inte kan mer än typ 5(!) namn efter idag. =)

On någon från Siljebo/Malmabergsmaffian, eller någon annan med för den delen, är sugen på promenadsällskap på dagarna så säg till. Felix och jag tar gärna sällskap!

• Lille Skrutten

Så även den andra nykomlingen Julia blev helt slut efter dagens alla intyck? Skrikmånsen Felix somnade i vagnen hem runt 14,30 och honom väckte vi 19,30 när farmor och faster ville mysa lite. Måste erkänna att även jag var trött, så jag gjorde inte många knop ikväll jag heller! Flört

• Lille Skrutten

Hej tjejer! Jag och Felix hade gärna hälsat på Perni och fikat i morgon, men skrikmånsen Felix ska till BVC och få sina 3-månaderssprutor vid 10.30. Jag tvivlar ju på att gnällspiken blir på bättre humör efter dessa, så jag antar att jag får stanna hemma och vyssja och trösta som vanligt. Rynkar på näsan

Jag blir snart tokig på hans magonda, och på BVC också för den delen. Vi hamnade på barnakuten i går kväll, magknipen blev mycket värre och han hade diarre hela söndagen. Kvinnan på Sjukvårdsupplysningen orkade knappt prata med mig i telefon för att han skrek så, och skickade en remiss till akuten. Givetvis blev han nästan helt tyst när vi väl var på plats, men läkaren hörde honom i väntrummet som tur var. Hon kunde inte säga så mycket, utan ska återkomma på onsdag för att se om det blivit bättre. Hon tror inte han är laktosintolerant (som mig) utan snarare mjölkproteinallergisk. Jag vet att jag inte borde gnälla, ni som haft kolik-barn har det mycket värre, men det skär verkligen i mammahjärtat när prinsen inte kan vara nöjd mer än 5 minuter innan hans mage gör ont. Gråter

Hoppas ni får en mysig fika! Och Perni - inboxa gärna din adress utifall jag blir överraskad av Felix och faktiskt kan ta mig iväg! Om jag lyckas tar jag med mig en påse kanelbullar!

• Lille Skrutten

Jag och min lille skrutt kommer till Vallby på torsdag, vi ska sätta fötterna i avgjutningsmallen och föreviga hans söta fötter!

Den mjökfria ersättningen verkar fungera bra, vi har en ny bebis här hemma som sover själv på dagarna, jollrar och leker utan magknip och illvrål. Ni anar inte hur skönt det är! Tack Skuggspel för dina visa ord och din hjälp!

Har tagit en underbar promenad i det soliga höstvädret. Hoppas det håller i sig så det kan bli fler sådana ljuvliga äventyr. Säg till om vi ska slå följe nån dag, vi har ett motionsspår här i närheten och en bil om vi ska testa på Björnön eller någon annan del av Västerås.

• Lille Skrutten

Jag instämmer med Nihao och Plogen, det är riktigt synd att bebisdagarna krockar. Jag har ju krypavstånd till Odensvi ÖF, även om det inte är jättebesvärligt att åka bil till Vallby heller. Jag ses gärna även vid Odensvi nån torsdag, bara några fler av oss är där så! Sist träffade jag ju Plogen och Plankan där, mycket trevligt med kända ansikten!

Vi kommer ha babysim från 7 november, vi ska bada på söndagarna kl 12,30 då prinsens pappa också gärna vill vara med. Jag vet att fler av er ska bada på måndagarna, men vad gör man inte för att involvera stackars pappan som jobbar i Stockholm på vardagarna.

Det är lika härligt väder idag! Första rundan i motionsspåret/skogan avklarades i morse och prinsen sover stenhårt sedan 9,15 i vagnen. Snart måste han väckas och matas för vi ska träffa min mormor och morfar om en timme. Sen väntar nog ytterligare en lång skön promenad i solen och höstvindarna. Me like!

Ha en trevlig dag ni också!

• Lille Skrutten
    Plogen - du och prinsessan kan få åka med oss till Vallby på torsdag om ni vill. Jag får lätt in två barnstolar och två mammor, men bara en vagn och det behöver vi ju som tur är ingen bara för ett ÖF-besök! Inboxa mig om du vill åka med, så jag får telefonnummer och adress till dig i så fall.

Jag har 8 st Nan 1 (2 dl tetra) ståendes hemma, och ett halvt paket Semper 1 Lemolac (pulver). Jag tänkte ta med det till Valby ÖF på torsdag så nån av er bättre behövande kan ta det om ni vill. Vet inte om det är någon som använder just nr 1, ni kanske har gått över på nr 2 med era äldre pyren redan? Skrattande

Ang blöjbyten nattetid så sover min lille skrutt oftast hela natten mellan 21 och 06, och sen fram till 07 el 07,30 efter en matning. Han behöver oftast inte bytas på förrän då vi går upp vid 07,30. Hur ont i magen han än haft hittills innan byte av ersättning så har han, peppar peppar, än så länge sovit natten igenom sedan 1½ månad eller så. Han äter ju enbart ersättning, ca 150 ml var tredje timme, från 06 fram till 18 eller 21 beroende på när han somnar för natten. Kan inte direkt säga att vi är så trötta som nyblivna småbarnsföräldrar, men visst borde man lägga sig lite tidigare för att få lite mer sömn ändå. Men saknar definitivt inte att amma 1,5-2 timmar varje gång, var tredje timme dygnet runt. Första månaden var jag som en zombie, 40 graders feber i 3 veckor gjorde inte saken bättre. Foten i munnen
  • Lille Skrutten
    shia - det är Nutramigen som Felix äter nu. Den var man tvungen att köpa själv på Apoteket första gångerna under testperioden enligt mitt BVC. 217 kr för en burk, Nutramigen 1 Lipil heter den. Kom runt mig och hämta en burk och testa om du inte får recept direkt, så du inte behöver bli ruinerad. 120 kr för 6 burkar som Plankan säger, med mitt recept.
  • Lille Skrutten

Hej alla söta mammor, prinsar och prinsessor!

Det låter jättetrevligt med fika Jolinsfaster! Säg till om du behöver hjälp med något!

Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
    Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten

Jag är så glad att jag hittade er tråd, för sällskapet, alla frågor och alla råd räddar verkligen de allra tristaste veckorna.

Felix började ju gnälla i tisdags, inga illvrål och magknip, men han är inte helt nöjd. Vi hoppades det skulle gå över fort, men han håller fortfarande på. Jag tror inte det är magen, iallafall inte som förut, för han är lätt att trösta nu. Hoppas det är nåt sånt där utvecklingssteg (?) som alla pratar om. Nån som kan förklara just vilken utveckling det rör sig om? Han har båda händerna långt ner i halsen mest hela tiden, snuttar och tuggar, äter bra men sover mest hela dagarna. Kan han bara vara så sjukt trött? Sover som om han vore nyfödd igen, sover, äter, är vaken ca 1 timme sen behöver han sova igen. Powernapsen han tar gör inte mycket nytta, utan en långpromenad i vagnen gör honom bättre i humöret. Får trösta mig med att det kanske gör underverk för "hänget" på magen på hans mamma också... =)

Vi kommer till Odensvi ÖF på torsdag vid 10. Ska bli kul att ses!

• Lille Skrutten
    Bezilia och Shia - tack för länkarna! Visst stämmer steg 4 in på Felix beteende också, han fyllde 14 veckor på dagen då han började gnälla och klänga. Jag är ju rätt van att vyssja och trösta, och jag fick ju en hel vecka "ledigt" mellan bytet till mjölkfri kost och gnäll-starten där jag inte behövde bära runt på honom konstant. En veckas ledighet för rygg/axlar som nu direkt slagit tillbaka och gett mig sjukt ont i nedre delen av ryggen. Typiskt! Jaja, bara att sakta ner farten på promenaderna och bita ihop vid lyft och bärning. Tack igen för all omtanke och hjälp på tråden - ovissheten om varför han är missnöjd tärde verkligen mer än själva skriken och tröstandet. Det här är ju tillfälligt och går över! Tungan ute
  • Lille Skrutten

Hej tjejer!

Angeni - vi ska tyvärr till BVC den 22 okt, så Felix och jag kommer inte till dig. Jag hade gärna sett ert hus och renoveringen, vi är ju mitt uppe i renoveringen av vårt radhus och behöver massor av inspiration. Jag behöver lite hjälp att ta mig ur det vita-svarta-gråa träsket jag hamnat i! Glad

Tänk så tiden går fort på ÖF, inser i efterhand att jag inte har den minsta koll på någon annan mamma/barn som var där, allt fokus och prat är verkligen inom "gänget". Men det är sjukt trevligt att byta erfaranheter, spana in hur det ser ut när tänderna ska komma och jämföra om barnen är efteblivna eller inte. Tungan ute Och inte att glömma - gnälla av sig lite. TACK!

Lille skrutten är fortfarande gnällig, men jag tycker mig ana att det blir bättre. Idag har vi myst själva hela kvällen och han har varit som en solstråle i fler timmar. Han har vilat lite i famnen, men inte sovit och ändå orkat med att träna mage, spana in alla leksaker i sitt rum, pussas med mamma och kaskadkräkts på sin matta... Tänk så mycket bättre jag mår när han inte bara skriker och vill bli tröstad. Livet leker ju dagar som denna!

Jag ska ha egen-tid hos frissan och på stan i morgon förmiddag, sen smiter vi iväg till Örebro och Arboga. Felix ska provsova hos sin farmor och farfar en natt med vårt sällskap. Om två veckor ska han vara där själv, när vi ska på en natt på hotell, slappa i bubbelpoolen och äta gott och dricka vin!

På tal om vin - jag avslutar min roman med just denna goda dryck. Vi kan väl dra ihop en tjejkväll när alla söta barn lärt sig ta flaskan! Jag kan kasta ut mina killar en natt, så kan vi ta en hemmakväll med lite vin och tilltugg om ni är intresserade. Vore skoj att kunna prata lite mer ostört!

Stora kramar på er och ha en underbar helg!

• Lille Skrutten

Hej tjejer!

Tack Jolinsfaster för fikat i måndags! Jag önskar jag kunnat stanna längre. Men som ni märkte flydde jag hals över huvud, Felix skrek sig svettig och jag blev minst lika hysterisk jag innan jag fick ihop alla saker och kom iväg med vagnen. Tack igen Bezilia för att du tappert höll honom åt mig, och hjälpte till med alla sakerna! Han är inte lika skrikig och otröstbar som innan vi bytte till mjölkfri kost, men han skriker för full hals så fort han ska ligga ner. Han var ju så mysig första veckan efter mat-bytet. Men sen dess tycker jag han bara blir värre och värre igen. Han vill inte leka, skoja eller busa mer än några minuter, om ens det. För att trösta är det enda som fungerar att gå och vyssja och att han får vila/sova på min mage. Promenadera är ju guld värda, men vem orkar gå mer än 2-3 ggr/per dag, mer än en mil om dagen? Det känns som jag hela tiden sitter som på nålar för att hålla honom nöjd och glad, det är helt enkelt lättast att vara hemma själv där ingen hör oss....Har ni några tips på vad jag ska göra så mottages de tacksamt!

Vi kommer inte till Vallby imorgon. Delvis beror det faktiskt på att Felix bara krånglar, jag är tveksam till att vi kommer kunna vara med på sångstunden, och sen vill han inte ligga själv något. Jag blir så låst, jag kan ju inte ens fika... Dessutom har hans pappa lyckats ta ytterligare en dags semester, för att avlasta mig. Han var ju hemma i måndags, lite i onödan eftersom jag och Felix gick iväg och träffade er. Vi stannar iallafall hemma i morgon för att samla krafter och mysa lite.

Oj så mycket gnäll det blev... Felix är trots allt världens sötaste bebis, och det underbara leendet han fyrar av får mig att glömma allt. Idag är jag bara lite sliten och ledsen...

Har ni förslag på datum för vinkväll hos mig? Jag är upptagen lördagarna 23 okt och 30 okt, men kom med förslag. Fredag el lördag? Inkl el exkl mat? Skynda skynda att lära de små änglarna att ta flaskan nu! Tungan ute

Jolinsfaster - glömde säga att du gärna får prata med mig om du har frågor om att starta företag, jag är ju trots allt godkänd revisor så lite borde jag väl kunna hjälpa dig med!
    Shia - mys ordentligt med din familj nu! Vad skönt att flygresan gick bra, och att V sov hela natten. Vi håller tummarna för provsvaren.
    Alla andra - ha det mysigt på ÖF, och ta hand om er så ses vi snart!

• Lille Skrutten

Hej alla mammor!

Vilken läsning, en helg hos svärföräldrarna gör verkligen att man får sitta en stund för att läsa ikapp!

Lille Skrutten har haft några dagar med bättre beteende, väldigt välkommet! Idag sitter jag hemma med honom och måste vara knäpptyst. Hans pappa kom halvvägs till Stockholm i morse innan han kom på att jobbdatorn stod kvar här på golvet. Nu är kaffet nybryggt och skrivbordet beslagtaget, och det är hemmajobb för honom som gäller. Kan nog bli en kort gemensam höstpromenad på lunchen om jag fjäskar lite... =)

Lördagen den 13 november kastar jag ut grabbarna! Verkar som att det är den kväll som kanske kan passa de flesta?! Det ska precis som ni säger bli trevligt att bara vara vuxen! =) Om vi kör lite knytisvariant med vin och snacks, så blir det så där lagom enkelt för, som Plogen säger, fler att göra samma sak.

Vi ses på torsdag på Odensvi ÖF!

Lördag 13 november
    , vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma

• Lille Skrutten
    Skuggspel - annonsen var GRYM!!! Tungan ute
  • Lille Skrutten

På allmän begäran, fler datumförslag för vinkväll så så många som möjligt kan vara med!

Skål
    Fredag 12 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma

SkålLördag 13 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Perni
    Lady of Baqueta

SkålFredag 19 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma

SkålLördag 20 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma

• Lille Skrutten
    SkålFredag 12 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Bezilia
    Lady of Baqueta
    Nihao

SkålLördag 13 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Perni
    Lady of Baqueta
    Nihao

SkålFredag 19 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Lady of Baqueta
    Nihao

SkålLördag 20 november, vinkväll hos Lille Skrutten!
    Lille Skruttens mamma
    Bezilia
    Lady of Baqueta
    Nihao

Messet om promenadsällskap kommer som på beställning! Vore skoj om någon mer hänger på!
  • Lille Skrutten

Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
    MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
    vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
    om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
    åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
    Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva
    Shia
    Bezilia
    Sussi
    Lady of Baqueta
    Jolinsfaster
    Nihao

• Lille Skrutten
    Mumsmaräng - du är självklart välkommen att tömma vinglas på vinglas även utan för-anmälan! Jag/vi vill väl just nu mest se vilken dag som passar oss flesta, så att så många som möjligt har möjlighet att komma.

Plogen -
    du stal min tanke! Jag och Felix satt och funderade över att kanske ha hemmafika här en dag. Vinkväll först om en månad känns så avlägset. Och det är klart vi ska fika ofta även om det är tätt mellan gångerna! Vi kommer också gärna till er nästa vecka! Du kanske inboxar en adress när det närmar sig?

Fikaknytis hos Plogen 27/10 kl 13

Plogen
    Bezilia, Cupcakes
    Lady of Baqueta, Kolasnittar
    Lille Skrutten, brownies

I morgon ska vi till Örebro och busa med kompisarna som är 12 mån, 12 mån och 10 mån. Det kan bli livat, högljutt och hårda tag! Felix ska härdas! =)
Svar på tråden bf-juni västerås