• Nihao

bf-juni västerås

Jag har varit lite lat och bara precis just nyss betalat räkningar (hoppas ingen attendent blir sur) och passar då på att stämma i bäcken med att tacka för en GOD och trevlig fika- och tjatterstund. :) Ska faktiskt till att testa att göra en sån där stor, tjock cheese-kaka, den var grym. Fint hem hade ni också anna, kul att få hälsa på.

Jag är onödigt mätt. Efter fantastisk fika åkte jag hem o åt middag (ja, man äter tidigt när man har smått hemma). När jag ätit med familjen ringde grannen som fyllde år, de hade haft bortfall på gäster och hade onödigt mycket tårta kvar... Mums sa mannen o tog med oss på ännu mer fika; tårtor, bullar, chokladbollar... gha. Ikväll behöver jag ingen vickning utan rullar runt här i huset ändå... mätt som sagt.

Det är kul att träffa er tjejer!

• Nihao

Vad spännanade MaraFara, vad tror du finns därinne?
    Synd att du inte kan komma, men än är det ju "långt" kvar tills pluppning, så vi hinner nog med mer fika. :)

• Nihao

Sommarplaner: Vara mamma och njuta av livet. Mycket. :)
    Jag/vi tycker killnamn är svårast, har t o m rådfrågat föräldrarna om tips. Har så svårt för så många namn, o så ska det gärna "passa ihop" med mina döttrars namn osv osv. Tjejnamn är mycket enklare.

Hippygirl: Tänker på er, hoppas ni får smälta allt i lugn o ro. Tycker barnet i magen ofta verkar uppfatta humörssvängningar, är man orolig o ledsen själv så blir det mer buffigt, är man harmonisk är barnet också det. Men är man stilla, då är iaf min klump i magen rastlös och kör ett rejält gympapass!

• Nihao

Min man pratade med en trädbeskärare häromveckan. Vi har tre jättestora äppelträd med onödigt mycket frukt i, som förra ägaren liksom har låtit förväxa. Så mannen pratade med beskärargubben och han skulle komma och kolla lite IGÅR, frågade vad vi önskade av träden i framtiden (man lägger upp en plan på kanske 5 år så fixar han till önskemålen). Vi (mannen) sa att det är lite VÄL mycket frukt, och de är lite väl stora, men vi vill gärna ha dem  kvar och täta o fina, och med frukt. Han höll med om att grenarna över trottoaren är onödiga också.

Och så IDAG står gubben i EN METER HÖG SNÖ med en sågförsedd pinne och sågar frenetiskt grenar när vi går upp på morgonen.

Hallååååå? Jag vet inte så mycket om trädbeskärning, men inte f*n skulle jag pulsa runt på tomten i en meter snö vid 7 på morgonen och ge mig på att såga fint!

Ja jisses, jag tog bilen till jobbet och suckade. :)

Sol idag flickor!!

• Nihao

Bezilia: Kul att det gick så bra. Jag tycker som sagt de där träffarna är kanon. :)

• Nihao

Vi har inte inhandlat nåt. Har ju iofs ett lass prylar hemma, dubbelt dessutom, spjälsängar, kläder, spytrasor (mina var små spymonster i flera månader), filtar, mjukliftar... Dock är problemet med enkelvagn kvar. Vill ju så gärna kunna ha två barn på ståbräda i nödfall, och en vagn där nåt sånt får plats verkar svårt att hitta!

Har funderat på att fylla i sån där gravidförsäkring, men den börjar ju ändå inte gälla förrän i v 28, så jag stressar långsamt.

Hur får man babyboxar? Anmäler man via internet?

Krya på er, sjuklingar och ryggömmare. Sänder lite positiv energi!

• Nihao

Gha, vad ni skrivit brudar!! =) Har inte tid att svara en massa, men Kul att du hittat hit Skuggspel, jag är tvillingproffs (iaf tvillingmamma), men mina tjejer är definitivt tvåäggs. Tvillingar is the shit. Vaknade igår av att det fnittrades som 17 från deras rum. Det är skratt, bus och skrik. Smög in och tjyvkollade i dörren, och de byggde kojor av täckena, snodde varandras gosedjur och kastade på varann, hoppade mellan sängarna, läste böcker för nallarna ... och när de ser mig, säger Siri: Tuva tänder bara lampan mamma! och så börjar de asgarva!! Kul man kan ha när man närmar sig 2,5. :)
    Härligt Marafara att bäbis mår bra och vilken grej (!) att pappan var med. Vad händer där, kan ni prata och umgås som vanliga folk nu?
    Angeni: det är alltid trist och maktlöst när nåt händer ens barn, hoppas ni alla mår bättre nu.
    Och alla ni andra också: Mysigt med alla vårkänslor som börjar spira i kroppen. Solen får en verkligen att må bra!

Vi var ute och grillade på Björnön i helgen. Fantastiskt. Men vi var inte ensamma, så vi (5 familjer) begav oss ner till södra Björnön med korv, bröd, tunnbröd, räksallad o bostongurka, tusen andra tillägg, saft, te, kaffe, kakor osv och bara njöt med ett gäng småkluttar (4 st 2-2,5 åringar). Helt fantastiskt!

Kram på er i solen!

• Nihao

Gratulerar marängen, visst hade du en av varje innan?

Med tvillingarna i magen käkade jag två Niferex om dagen, denna gång ligger (låg för 2 veckor sen iaf) mitt järnvärde på 130, så hittills har jag sluppit de där svartbajspillrena. Bara att tacka o ta emot så länge man slipper. Men vilken lycka vi har som så lätt har tillgång till dessa tabletter och barnmorskor och svar på alla frågor i tid och otid! Känns så tryggt.
    Hur mår ni med värdena, skuggspel och swweetiie? Känns det bra?

Hippygirl: Skridskor blir lättare nu när det blir sol och några plussgrader, då kan det bli släta fina isar. Gäller att komma ihåg spett, ispiggar o ombyte bara...

Plogen: klart vi ska utflykta. Ser fram mot ert sällskap fram mot hösten när dagarna är varma och långa och vattnet varmt, de små är ett par månader och man är lite "hemma" i mammarollen igen. PS, säg till när du ville ha skötbordet. Det står hemma i källaren och väntar.

Angeni: Vi hoppas att det blir försäljning denna gång nu! Håller en tumme.

• Nihao

Bezilia: Jag har också mer sammandragningar nu än innan. Får det t o m när jag ligger ner ibland, vilket är lite jobbigt. Men i det stora är det ett I-landsproblem, och det börjar avta nu efter ett par dagar. Tydligen kan det kännas mer i vissa faser än andra. O när jag kör mycket bil blir det extra mycket har jag känt. Lycka till med FK.

Trevligt med lite idé till mat, men rent krasst tycker jag (utan att verka oförskämd, Angeni) att Perni80 får fria händer till vad hon känner för som värdinna. Fast det lät gott! Och nu blev jag hungrig igen... Krya på er hela familjen, låter tufft att ligga däckad förkyld, gravid och gräsis. Hoppas karln slipper södern ett tag till. :)

Skuggspel: härligt att må bra! Njut! O som du säger, sök hjälp om det strular i psyket, vilket vi hoppas du slipper.

Solen tar fram massa glädje i mig. Visst känns det som man snart kan ta fram grillen tjejer..? ^_^

Svar på tråden bf-juni västerås