bf-juni västerås
Här är oxå "ensam-premiär" idag med båda barnen... går bra än så länge, och snart kommer karln hem igen!
Tråkigt nog har jag återbesök hos BM på onsdag just på förmiddagen då ni hade tänkt träffas... ;(
Här är oxå "ensam-premiär" idag med båda barnen... går bra än så länge, och snart kommer karln hem igen!
Tråkigt nog har jag återbesök hos BM på onsdag just på förmiddagen då ni hade tänkt träffas... ;(
Jag hänger oxå gärna på till Vallby på torsdag! Vilken tid hade ni tänkt? Jag tänkte nog gå direkt efteratt lämnat Maja på dagis så jag kommer kanske runt 10... Ska bli så kul att träffa er igen.... va ju ett tag sen jag var med på en träff nu...!
Förrästen, var det nån som skulle nånstans imorgon oxå? Då har jag ju båda barnen hemma och skulle kanske behöva aktivera stortjejen nånstans ;)

Gokväll!
Ja, som sagt, blev inget Vallby för oss idag då vi fortfarande är snuviga hela familjen... Men nästa vecka...då ska vi med!!!! Vet att de brukar ha ganska korta sångstunder där, men gillar personalen då man lärt känna de då jag vart där med Maja och sen brukade vår bvc-sköterska komma in en stund och va med på babygruppen! Kul att ni bestämt att göra fotavtryck nästa vecka!
Skuggspel: Ja, ta vara på sömntimmarna (eller minuterna) som du kan få!!! Jag brukar möta Loke i dörren på dagis med sina far/mor-föräldrar vilket måste kännas underbart för dig/er att ha de till hjälp nu!
Angeni: Det är väl helt normalt att svaja känslomässigt just nu... Jag kan fortfarande tycka att det är jobbigt med storasyster, att hon helt plotsligt inte längre står i centrum. Och jag håller med de andra, roffa åt dig lite egentid!!!
Nä, nu blir det natti natti härifrån oxå!
Jag kommer oxå till Vallby vid 10 på torsdag! Kul ska det bli!
Här hemma har jag just (tror jag ;) fått in en liten rutin att få Victor att sova i vagnen en stund nu på förmiddagen då han somnar i den när jag går till dagis med lilltjejen! Sen sover han vidare i den när vi kommer hem!!! Det är jätteskönt, och befriande, då jag annars bär honom rätt så mycket i sjalen eftersom han gärna vill vara nära och är sällskapssjuk 
Dessutom ammar jag honom fortfarande ganska ofta. I natt känns det som det blev en gång i timmen... men det varierar ju såklart hela tiden.Men vi ligger ju iaf och somnar om igen så behöver ju inte gå upp på natten iaf... Men på dagarna får jag va glad om det går med än 2 timmar mellan matningarna...
Angående höst/vinterkläder så sitter jag och kollar på tradera för tillfället! Vill man ha mera märkeskläder typ POP osv så kan man ju hitta riktigt bra och även nya kläder där till billigare priser! Och nu när de växer så fort så tycker jag det duger med "andra hand"... men självklart är det kul att handla nytt oxå... Blir bara så dyrt när man har fler barn oxå,... ;) Läste just artikeln i senaste Vi Föräldrar där de handlade just om hur man ska gå runt under föräldraledigheten.. :) Nä, nu ska jag sluta svamla här och göra nån nytta när lillen ändå sover... Kram på er så syns vi imorgon!

Tråkigt att jag missade dagens träff.. Sambon va tvungen att ta bilen i morse så jag fick bli hemma. Men ni verkar ha haft det supermysigt!
Tänkte gå till Vallby imorrn iallafall! Hoppas någon av er oxå kommer!
Här skrivs det för fullt...
Jag var på The Studio och tog bilder i våras då jag var gravid! Blev medbjuden av svägerskan. Jag köpte 10 bilder som ännu fortfarande bara ligger på skiva ;)
Tack för idag på Vallby! Victor har sovit och varit gnällig här nu på eftermiddagen, troligtvis en följd av sprutorna idag. Min stooora kille som nu väger 7200 gr.... *pUh*... 
Gokväll på er!
Här har ni en till som har en "tuttig" bebis... Så fort lillkillen vaknar på natten så vill han tutta... Det går bra om sambon tar upp honom och söver om honom, men det känns "enklare" att jag bara stoppar in tutten för då somnar han ju om... Men då får ju inte jag någon samanhängande sömn, såvida jag inte går och lägger mig tidigt på kvällen då han gärna kan slå till att sova tre-fyra timmar.. Dock är det ju skönt att han somnar för natten vid 19.30... Men men, man vet ju att det blir bättre... (förhoppningsvis snart ;) Maja höll ju oxå på så periodvis...
Vallby på torsdagar tycker jag blivit jättemysigt då så många av er brukar va där! Ska dit imorgon då min bvc-sköterska satt ihop en "syskon-mamma-grupp". alltså med sånna som har fått bebbe nu och har barn sen tidigare. Ska bli kul...
Happy: Vi får oxå byta på victor oftast vid 5-snåret då han är genomblöt.. Så var det aldrig med Maja... Men som sagt, han äter ju en del under natten oxå... ;)
Gokväll tjejjer!
Nu har vi oxå klarat av dopet!!! Det gick kanon och båda barnen uppförde sig exemplariskt!
Dock har jag inget fika för det var min snälla svärmor som hade bakat tre stora tårtor och bullar till kalaset..!
Nu är vi så trötta så vi decka nog snart i soffan hela familjen...
Hoppas ni alla haft en bra helg!
Lille Skrutten: Det kan ju vara tänder på G oxå!...
Hej på er!
Känns som jag inte vart ut på två veckor snart förutom att lämna och hämta på dagis. Lilleman har ju oxå vart förkyld och är fortfarande snorig... Men eventuellt så går vi till Vallby imorrn, för jag har ingen bil hemma då, annars skulle jag hängt med till Odensvi för där har jag aldrig vart!
Skulle även gärna hängt med på fika hos dig Julins, men jag har ju Maja hemma då så antar att hon inte har nån lust att "sitta stilla och fika" då... :(
Jag hade verkligen sett fram emot att gå till Vallby idag och träffa er, men då får barnen för sig att hosta och vakna om vartannat natten igenom vilket resulterar i mycket trött mamma... Det var så länge sen som jag var på babygruppen på Vallby nu, och jag längtar verkligen dit ;) Var visserligen där i Tisdags då jag hade "syskongrupp" och gjorde en disktrasa...! 
Men, sänder er som sitter och myser på vallby en tanke nu iaf... här hemma sitter jag med kaffekoppen i min ensamhet... (victor ligger och sover så det är ju lugnt nu iaf 

Shia: Jag hoppas verkligen att allt blir bra däruppe för er!!! Många kramar till er från oss!
Lille Skrutten: Jag förstår dig! Det är verkligen inte kul när man är i såna perioder. Det enda är väl egentligen att hålla ut, för jag lovar att det blir bättre, man får försöka tänka på det! Tiden går så fort och snart kryper och springer de oh de roar sig själva på ett annat vis. Det där magonda försvinner och ja, det blir annorlunda och tiden bara går så fort... Men känn inte att du inte kan vara bland folk för ALLA bebisar skriker väl och har dåliga dagar nångång! OCh ursäkta mitt tjat om bärsjalar, men det har verkligen hjälpt oss att få barnen att komma till ro då det varit knöligt! ;) Det är mitt enda tips!
Jag funderade över fikan hos dig Angeni, jag har ju Maja hemma då, men ser nu att det kommer ju fler syskon oxå... så det finns nån att leka med... ;) Annars finns ju risken att man blir väldans osocial... ;) Men jag skriver upp mig ändå!
Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11
HippYgirl med Sam och Leah
MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
åka till Kungsör.
Skuggspel , om bebisarna är friska
Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva
Shia
Bezilia
Sussi
Tyvärr måste jag ta bort mig från fikan på fredag. Kom ju på att sambon är hemma och är pappaledig då med Maja så vi tänkte hitta på nåt tillsammans då, dessutom ska vi åka till mitt jobb och hälsa på lite!
HippYgirl med Sam och Leah
MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
åka till Kungsör.
Skuggspel , om bebisarna är friska
Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva
Shia
Bezilia
Lady of Baqueta
Jolinsfaster
HipppY: Jag tar med sallad, tomat, gurka och majs på fredag så kan vi göra en sallad.
Vikh: Jag tar med mig nått gott bröd.
Lady of Baqueta: Jag tar med bubbelvatten! (ja, jag har dålig fantasi
)
Synd nog hämtar ju jag oxå storasyster på dagis kl. 14 på onsdag... :(
Är det någon som går till Vallby imorgon, eller går alla till Odensvi?
Å, skulle vart kul att komma till Odensvi imorgon, men jag har bilproblem då med... Så jag tar nog en promenad till Vallby... Måste ut och träffa lite folk, känns som jag vart inne en evighet... :)
Någon som ska aktivera sig med nåt imorgon? ÖF?
Jaha, är det där ni skriver!? Tyckte det blivit lite lugnt här... ;)
Jag siktar på att möta er på Vallby imorrn. Har vart så himla trött ett tag, Victor har hostat och är lite snorig, liksom Maja och sambon... Och jag är bara trött, trött, trött.. Men det brukar ju vara uppiggande att träffa er och alla små sötnosar en stund!!!