• cecilianen

hur startade era värkar?

hade bf i onsdags och har haft menssmärtor och sammandragningar i drygt en vecka och dom senaste dagarna har sammandragningarna blivit ondare men inget som man inte står ut med.
    Startade era värkar med buller o bång eller smög dom sej på?
    Vill så gärna att något ska hända NUUUU!! :)

• Svar på tråden hur startade era värkar?
  • vårat

Jag gick 9 dagar över tiden. Höll på att städa under dagen, och kände att jag hade lite ont i magen, men tänkte inte attt det var något på G. då hade jag haft lite ont i magen från ca 7-8 på morgonen sen kl 2 gick slemproppen, och då jävlar satt värkarna igång med ett knapptryck, konstigt men sant. Sen va vi inne på förlossningen kl 17.30 då hade jag skit ont och 00.18 är hon född:) GRATTIS det kommer snart ska du se:)

• FamHull

Förra gången började det med lite molvärk i ryggen, 18 timmar senare e sonen född. Den här gången har jag haft lite förvärkar o mkt sammandragningar, 2 veckor kvar till BF.

• lövet2

De har startat med buller och bång nästan varje gång. Undantaget var väl då jag fick ett gallstensanfall när jag väntade barn nr 5. Gallstensanfallet drog i gång lite försiktiga värkar som sedan långsamt blev starkare.

• JvH

för mej smög det sej på mej hemma i TV soffan, 40+4, som mensvärk som kom å gick med jämna mellanrum, var 10:e minut ungefär. Men dom gjorde inte så ont, så det dröjde till tidiga morgonkvisten innan jag tyckte dom gjorde för ont för att vara kvar hemma. 

• iser

Jag var tvungen att åka in på observation fyra dagar innan förlossningen pga av blödning och då konstaterade de med CTG att jag hade sammandragningar som de tyckte att jag borde känna. Det gjorde jag inte, de kändes som mensvärk men då var jag uppenbarligen i latensfas. De riktiga värkarna kom en kvart efter att vattnet gått och de kom direkt med 4 minuters mellanrum och blev mer och mer intensiva.

• Sajja

hade haft mkt förvärkar veckan innan, men dagen innan de startade kända ja ingenting, till jag vaknade kl 2 på natten med tokvärkar. dock var de långt mellan, kvart över 4 pratade ja me förlossningen då va de 12 minuter mellan, men då vi skumpat oss i bilen på grusväg i 5km var de 3 minuter mellan.. Sen 3 mil till stan, tror aldrig de 3 milen kännts så långt.

Få se hur de börjar denna gång :)

Vincent 4/11-07 BF med Lill*n 6/2-10
  • nelli08

Började med "mensvärk" några timmar senare..sa det pang!! Ont-ont :)

• 3 barns mamma84
    Før mig smøg det sig fram nær jag satt på soffan i vecka 41+1 och vattnet gick 2 omgångar och jag trodde jag kissade på mig {#lang_emotions_tongue_out}så jag gick och la mig istællet utan værkar och så
    På morgon sa det bara (pang) och jag låg med værkar från klockan 8 på morgonen till kl 11.00 då vi åkte in till sjukhuset.
    Jag var erdan øppen 4cm men dottern føddes 24 timmar efter hehe
  • cecilianen

det verkar som att det bara är att vänta på "panget" då....hade ganska regelbundna sammandragnignar med menssmärtor hela kvällen igår men somnade efter att ha tagit 2 alvedon o nu på morgonnen är allt lugnt...typiskt!
    skall gå ut o ta en rask promenad.

• 3 barns mamma84
    cecilianen skrev 2010-01-19 10:00:50 följande:
    det verkar som att det bara är att vänta på "panget" då....hade ganska regelbundna sammandragnignar med menssmärtor hela kvällen igår men somnade efter att ha tagit 2 alvedon o nu på morgonnen är allt lugnt...typiskt!skall gå ut o ta en rask promenad.
    Hehe din tur kommer jag LOVAR men den dæra panget hehe den ær hæmsk!! man har ingen kontroll før det går fort sen
    Hoppas du får en lugn ocg harmonisk førlossning vænnen och det sætterigång helt perfekt
  • Humbla

För mig började de med buller och bång, från noll känning till ett intensivt värkarbete utan pauser. Blev dock igångsatt med prostatinglandin gel en omgång.

Mamma till Tor 1/9-06 & Lillkickan BF 6/2 -10
  • KramKalas

vattbet gick för mig... sen tog de över en halv timme innan värkarna började göra sig påminda

• Lostic

inga som helst aningar trots att jag öppnat mig 5 cm när jag kom in på ''rutin''. 6 veckor innan bf

Svar på tråden hur startade era värkar?