Inlägg från: 3barnsmor35 |Visa alla inlägg
  • 3barnsmor35

Problem med sköldkörteln? Del 16

Addar!! JAg är så trött, så trött, nu måste jag ta mig in o lämna nya prover *punkt 32 på listan över saker "att göra!"* zzzzz

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilleman 0906
  • 3barnsmor35

Ringde idag, men hamnade precis efter de stängt telefontiden *gah* kände mig helt gråtfärdig. Legat i sängen o deppat nästan hela dagen. Huvudvärk och seg. Ska snart gå o lägga mig igen! Zzzz.

• 3barnsmor35

Du ska ligga lägre som gravid, runt 2-2,5. Gå tlll en annan läkare om du inte får hjälp!
    kram

• 3barnsmor35

Fick svar nu att mina värden ff är åt h-e så jag ska höja min dos igen. Hoppas det kan ta mig upp ur gropen jag befinner mig i nu, för jag känner mig half human ungefär. Uff.

• 3barnsmor35
    SaraMie skrev 2010-02-06 13:26:33 följande:
    Är det svårt att få dem att ändra på dosen? Eller man kanske kan ändra själv om man behöver. Hur mycket borde räcka för att känna en förändring i sånna fall, 25?
    Jag tycker inte man ska laborera själv med doserna. Det finns risker med att tvinga kroppen "bränna för hårt" utan att det finns kontakt med läkare. Det är mkt som styrs med skk och att labba själv med hormonhalter skulle jag aldrig våga, även om jag känner när kroppen är på väg på fel håll.
  • 3barnsmor35
    SaraMie skrev 2010-02-06 14:07:09 följande:
    Ska försöka få tag på dem på måndag och höra. Men hur länge har de velat att du ska testa en ny dos innan du fått byta? Jag har haft denna i drygt en månad nu och misstänker väl att det är för kort tid men jag vet faktiskt inte vad jag ska göra annars.
    Minst 6 veckor tar det innan kroppen anpassat sig till nya dosen. Lämna nya prover när det gått 6 veckor och ring sen din dr.
  • 3barnsmor35

Ibland känner jag mig så uppgiven! Kan de inte bara op bort hela skk och ge mig sen rätt dos? Jag har varit underviktig (BMI ca 16-17) hela mitt liv innan jag blev gravid och fick hypo. Sen dess är jag gravt överviktig, har 35 i BMI. Jag lider verkligen av detta men jag får inte banta för min läkare och jag vill kunna äta normalt! Pizza och MCD ngn gång i månaden, lördagsgodis, läsk ngn gång i veckan, resten normal mat. Lagom av allt! Som jag alltid levt innan! Jag känner mig så trött på att vara just trött och fet. Jag vill vara pigg, starkt och frisk igen! BLÄÄÄÄÄH! Slutgnällt från TT.

• 3barnsmor35

Frida,
    Många hamnade på mentalsjukhus och dog där. Scary but true.

• 3barnsmor35

Stort Grattis Soffeli!!!

• 3barnsmor35
    Pucko Buffy skrev 2010-02-10 13:59:46 följande:
    Gumman jag vet så väl hur du mår och jag mår lika dant. Visserligen har jag inte gått upp så mycket, men mer än väl tillräckligt för att känna mig fet. Jag hade oxå förr ett bmi runt 17 - 19, vad det är nu vill jag inte ens tänka på. Själv försöker jag inte bry mig om dallret, men orken är fruktansvärd att inte ha. Jag blir så frustrerad av att inte orka och att jämt ha mer eller mindre ont. Kram gumman, det kommer bli bättre det vet jag /PB
    KRAM! Hade en pissig dag bara...känns lite mer ok idag.
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 16