• Anonym (testis)

Äl test som gravtest - hur?

ja, nu kommer ännu en sån här hysterisk "är-jag gravid" fråga

Jo, jag funderar alltså på hur det är med äl-test och graviditet.
    Har köpt på mig ett antal billiga tester och testar som en idiot, på tok för tidigt dessutom.

Hade äl för någon vecka sen, nu testade jag med gravtest i morses, det var neg (såklart )
    Men så var jag ju härinne och snurrade runt o läste att man kan gravtesta sig även med ältester..
    Så då tog jag ju ett ältest (obs, kvällsurin), det visar svaagt positivt, så vad ska man förmoda?

Om man är gravid, får man ett jättestarkt utslag på ältestet redan i detta skedet?
    Eller räcker det med ett pluttlitet streck?
    Är ju ändå ett antal dagar kvar till bim.

Kommer bli jätteglad över ev. svar!!

• Svar på tråden Äl test som gravtest - hur?
  • Anonym (testis)

jag puffar väl lite då ..

• Smilla75
    Anonym (testis) skrev 2010-01-18 19:14:58 följande:
    ja, nu kommer ännu en sån här hysterisk "är-jag gravid" fråga Jo, jag funderar alltså på hur det är med äl-test och graviditet.Har köpt på mig ett antal billiga tester och testar som en idiot, på tok för tidigt dessutom.Hade äl för någon vecka sen, nu testade jag med gravtest i morses, det var neg (såklart ) Men så var jag ju härinne och snurrade runt o läste att man kan gravtesta sig även med ältester..Så då tog jag ju ett ältest (obs, kvällsurin), det visar svaagt positivt, så vad ska man förmoda?Om man är gravid, får man ett jättestarkt utslag på ältestet redan i detta skedet?Eller räcker det med ett pluttlitet streck? Är ju ändå ett antal dagar kvar till bim.Kommer bli jätteglad över ev. svar!!
    Jag får alltid ett streck på äl-test i alla fall, även när jag inte är gravid. Testade dock under denna graviditet och då blev det superstarkt men det var efter BIM. Du måste testa med gravtest.
  • Anonym (testis)

Ja det är klart man ska!
    Var ju bara tvungen att testa nu när jag läste och hade en hög hemma

• Jesster

Hormonen för ÄL och graviditet är ganska lika så man kan få positivt utslag på ett ÄL-test om man är gravid men då ska strecket vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Svagt streck på ett ÄL-test kan man ha hela cykeln, det betyder ingenting vare sig för graviditet eller ÄL.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Anonym (jopp, funkar!)

Då kan jag glädja dig med att visst kan man det...
    Testa m ältest i väntan på grav testande, alltså...

Jag har gjort så tre gånger nu...

Första gången trodde jag att jag hade äl men efter 4 test som bara blev starkare o starkare så gjorde jag ett gravtest som vart positivt. Blev dock ma i v.12.

2:a gången var mest på "skoj" o jodå, både äl o gravtest vart positiva.

Nu tredje gången har jag faktiskt inte bekräftat än med ett gravtest men jag vet... Det är positivt... Har fått två dagar med positiva ältest.

Lycka till!
    kram

• Zekelina

Å jag kan säga att det inte funkar Testade positivt på gravtest men negativt på ÄL-test.

• Ziitoo

Ja ÄL-test kan visa positivt vid graviditet. men kom ihåg att LG stiger även innan mens så det kan vara det som ÄL-testen visar. Jag har dock, vid båda min graviditeter, testat positivt med ÄL-test. I denna graviditet testade jag positivt med ÄL-test redan dagen innan BIM och då var teststrecket lika starkt som kontrollstrecket, men graviditetstesten visade negativt ända fram till BIM + 8.

Kom ihåg dock att ÄL-test inte är trobart utan ta ett graviditetestest istället.

Lycka till!

Emmi Isabell ♥ Mammas och pappas lilla älskling!
  • Anonym (testis)

Ok, blandade åsikter ser jag

Jag har testat med både grav.test och ältest, neg på gravtestet och mkt svagt på ältestet..

Förhoppningsvis är jag förtidigt ute, hade äl 10-11 Jan..men antar att det inte är något därinne denna gng, bode väl visa något mer på ältestet isf?

• Zekelina
    Anonym (testis) skrev 2010-01-21 15:52:40 följande:
    Ok, blandade åsikter ser jag Jag har testat med både grav.test och ältest, neg på gravtestet och mkt svagt på ältestet..Förhoppningsvis är jag förtidigt ute, hade äl 10-11 Jan..men antar att det inte är något därinne denna gng, bode väl visa något mer på ältestet isf?
    Inte säkert Mitt ÄL-test visade ju inget och ändå testade jag positivt på gravtest. Testa om någon dag igen. Lycka till!
Svar på tråden Äl test som gravtest - hur?