• MissKaos

DaS Kållektajv del 11

Det är dax ige´n, deer friends

ღNär barnen sommnar vaknar moderskärleken ღ
  • Svar på tråden DaS Kållektajv del 11
  • Hägris
    MissKaos skrev 2010-02-13 19:42:07 följande:
    Ja, eller så äter ni lite godis så klarar hon 4 låtar på sockerkicken..
    Hon har ätit minisemlor och tårta så till den milda grad att hon inte orkade middag och har ätit lite ost och kex... håller nog på att komma av sockret(eller vad man säger) nu.
  • MissKaos
    Hägris skrev 2010-02-13 19:44:37 följande:
    Hon har ätit minisemlor och tårta så till den milda grad att hon inte orkade middag och har ätit lite ost och kex... håller nog på att komma av sockret(eller vad man säger) nu.
    Landa? Det brukar bli crash rakt ner i coma IAf på assar! Han fick vaniljskr i sin gröt, ,och frukt och kanel. HAn är så sjuk stackar vägrar äta.. Så åt han LITE iaf. Så får man itne göra va?
  • Hägris
    MissKaos skrev 2010-02-13 19:57:47 följande:
    Landa? Det brukar bli crash rakt ner i coma IAf på assar! Han fick vaniljskr i sin gröt, ,och frukt och kanel. HAn är så sjuk stackar vägrar äta.. Så åt han LITE iaf. Så får man itne göra va?
    Jodå, om dom är sjuk så är glass mat !!

NU börjar det!!
  • MissKaos
    Hägris skrev 2010-02-13 20:02:27 följande:
    Jodå, om dom är sjuk så är glass mat !! NU börjar det!!
    Ja, han fick mat från en burk förrut. Åt 1/4 del sen lite lite frukt. Så jag la på glass på frukten så fick jag i honom det iaf.. Och lite gröt med det där i nu på kv. Bättre än inget! Han kommer vakna o amma 100ggr inatt.
  • MissKaos

..och en rejäl klick smör i gröten med då..

• Hägris
    MissKaos skrev 2010-02-13 20:11:54 följande:
    ..och en rejäl klick smör i gröten med då..
    smör är bra!!

Vad tycker ni? jag hatar allt i år, första var minst dålig..
  • MissKaos
    Hägris skrev 2010-02-13 21:02:06 följande:
    smör är bra!!Vad tycker ni? jag hatar allt i år, första var minst dålig..
    Nu är ungen vaken. Han hade bajsat massor med löst bajs. Skrek som en gast men vi var ju tvungna att byta.. Så, nu sover han INTE. Nu vänder han väl tebax å sitt dygn som han vill ha det (jag ahr kämpat för tidig läggnign o en sovomgång/dag vid samma tid) dvs sova fr kl 23 till typ 10. Fast han vaknar ju o äter en massa. Det är det. JAg jobbar på att ta bort nattamnningen o tycktenog hanhade börjat ät alite mer dagtid och hade fått det ok med hans tider iövrigt. Säng kl 19/19:30 och sedan upp 7:30 o sova 12:30-14 dagtid. Samt bra tider för mat då. Nu kommer allt var ogjort arbete. SKIT!! Jag skulle ju börja jobbaigen 1/3 kanske tur det blir 1/4. Funderar på att köra arde core med honom o inte amma mellan 23-06 bara ge vatten. Och bära o krama då. Tillsist måste han väl ge sig? Eller? Det gick ju med sömnen -jag började bara ställa klockan på morgonen o höll honom vaken på fm. Jobbigt ett par dagar men sedna gick det ju bra. Nu får väl detta ge sig först o han bli frisk. Men han är supervaken därnere. SKIT.
  • HellviHumle

Sjuka barn får man skämma bort! Glass är bra. Det väsentliga är, trots allt, att de får i sig vätska och helst också en del energi.

Jag är inte bara fjollig fittpappa. Jag är faktabög också!
  • MissKaos
    HellviHumle skrev 2010-02-13 21:09:48 följande:
    Sjuka barn får man skämma bort! Glass är bra. Det väsentliga är, trots allt, att de får i sig vätska och helst också en del energi.
    Ja, jag hoppas det.. HAn vill helst amma. Så det får hanju nu.
  • Hägris
    MissKaos skrev 2010-02-13 21:07:52 följande:
    Nu är ungen vaken. Han hade bajsat massor med löst bajs. Skrek som en gast men vi var ju tvungna att byta.. Så, nu sover han INTE. Nu vänder han väl tebax å sitt dygn som han vill ha det (jag ahr kämpat för tidig läggnign o en sovomgång/dag vid samma tid) dvs sova fr kl 23 till typ 10. Fast han vaknar ju o äter en massa. Det är det. JAg jobbar på att ta bort nattamnningen o tycktenog hanhade börjat ät alite mer dagtid och hade fått det ok med hans tider iövrigt. Säng kl 19/19:30 och sedan upp 7:30 o sova 12:30-14 dagtid. Samt bra tider för mat då. Nu kommer allt var ogjort arbete. SKIT!! Jag skulle ju börja jobbaigen 1/3 kanske tur det blir 1/4. Funderar på att köra arde core med honom o inte amma mellan 23-06 bara ge vatten. Och bära o krama då. Tillsist måste han väl ge sig? Eller? Det gick ju med sömnen -jag började bara ställa klockan på morgonen o höll honom vaken på fm. Jobbigt ett par dagar men sedna gick det ju bra. Nu får väl detta ge sig först o han bli frisk. Men han är supervaken därnere. SKIT.
    BAJS!!

Jag undrar om inte hardcore är vad som behövs... bara han kunde få vara frisk någon gång.. funkar ju itne med en sjukling ju..

Kom hit så ska jag vanka runt några nätter så att du får sova!
Svar på tråden DaS Kållektajv del 11