• Zozzo87

Ögoninflammation?

Emilia har rött, rinnande, irriterat och varigt öga, OBS endast höger öga. Det var fjärdje dagen idag och det blir inte bättre snarare tvärtom....Har putsat ögat utifrån och inåt med vatten och topsdynor. Bytt handduk varje dag som bara använts åt henne. God handhygien. Sköjt ut ögat ett par gånger med sterilt vatten.

Vad skulle DU ha gjort??Uppsöka läkare?? Läste ikväll att man borde uppsöka vård ifall inflammationen bara är i ena ögat...

Jag tänkte om någon haft erfarenhet av detta??

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Ögoninflammation?
  • ELHU

Oj oj,, våra grabbar har ofta ögoninflammation.. samma symtom som du beskriver.. Läkare brukar vilja att man tvättar en vecka innan man söker vård.. men vi har haft det så ofta o vet att det är såå segt o bli av med! Så jag ringer bvc/läkare redan andra dagen o säger jag tvättat ögonen måånga dar så får man ofta en salva men den tackar vi Nej till... säg till om ögondropparna, ögonen är bättre redan nästa dag!! Superbra.. tror de heter Cloromycetin..

Det är MKT Smittsamt!!! Irriterande,, geggande o kliande..

Om jag vore dig så skulle jag ringa bums imorrn.. om du ändå inte märker nån skillnad efter 4 dar..

• Zozzo87

Elhu: Tack Det ska jag göra...Synd bara att det ALDRIG finns akuta/ vanliga läkartider här vi bor... Skit!!
    Ja o en sak till. Brukar dina killar ha ögoninflammation i bara ena ögat? Emilias andra öga är helt opåverkat...Hon måste väl stanna hemma från dagis då också?

• ELHU

Hon måste absolut stanna hemma från dagis! Kommer hon dit så skickas hon hem...

Det börjar alltid typ i ett öga.. o är man inte ute i god tid o stoppar det med droppar så kommer det i båda ögonen.. men brukar va värre i ena..

Svar på tråden Ögoninflammation?