• Anonym (L)

Man som har svårt att komma?

Jag har ett lite ovanligt problem, killen jag träffar har jättesvårt att komma, han har inga som helst problem med att få upp den men när vi väl har sex så kan han nästan hålla på hur länge som helst och vi får verkligen kämpa båda två för att han ska få orgasm, oftast hinner jag komma långt innan honom och jag hinner få skav och ont i armen, ibland kan det ta flera timmar.

Någon som varit med om något liknande, och var ska man göra?

• Svar på tråden Man som har svårt att komma?
  • Benu
    Anonym skrev 2010-01-18 23:59:55 följande:
    Testa penisring kanske?
    Penisring är bra för att behålla ståndet. Du menar kanske en variant med vibrator eller så.
  • Anonym (deppig)

hej! jag träffar en kille som oxå har jättesvårt att komma, som du säger så kan han oxå hålla på i timmar:( jag känner mig helt värdelös, han säger att det inte beror på mig. men andra killar jag haft har alltid kommit ganska snabbt o dom har verkat tycka att det varit bra.
    Men nu e det så att jag känner mig jättedeppig efteråt, jag försöker verkligen göra allt men det funkar inte, han är hård hela tiden så det har han ju inte problem med.

• Anonym (mm)

Ja, jag har också en sådan man. Han får stånd lätt, har sex länge, men kan som inte komma när han är inuti mig varken vid vaginalt samlag oavsett ställning och inte oralt. Lättare analt, men inte alltid då heller.

Vår lösning: Får runka klart honom så kommer han snart. Han måste liksom ligga ner och vara still och spänna sig för att komma. Funkar bra, förutom när vi försöker göra barn. Bekymrar oss lite, men det löser vi.

Kanske din man kan komma när han ligger still?

En del är sådär periodvis. Det är jobbigare och blir värre för killen om tjejen blir jättebesviken och visar sig ledsen. Men tänkte också så först.

Kan era killar inte komma om ni gör något efteråt så han kan bli klar? Då vet jag inte riktigt. Bara nervositet?

• Anonym

Så var det för min sambo i början men efter att vi varit tillsammans ett tag så går det fortare =) Vet inte om det beror på att han tycker det känns bättre nu (att vi liksom vant oss vid varandra) eller om det är att han fått bättre kontroll över det, kanske lite av varje. Vi kan fortfarande hålla på i ett par timmar om vi skulle vilja, men han kan också komma på typ 10 minuter. Så nu är det jättebra =)

• Anonym (Rofvenhielm)

Det finns vissa typer av mediciner, bland annat antidepressiva tabletter som Cymbalta och Citalopram, som gör att det är svårare för mannen att få orgasm. Har själv vanligtvis inte problem med att få orgasm, kan få det upp till 7 gånger på en dag, men det är på grund av tabletterna som jag nu bara får det kanske 1 gång av 3. Det betyder inte att det inte är skönt eller att det är något fel på min fru, hon kan göra det så skönt för mig att det inte finns på kartan, men ändå så "domnar" orgasmen bort när det närmar sig. Inget varken hon eller jag kan göra åt det, men lite kul är det när hon bestämmer sig för "idag skall han fan få spruta", då ser hon till att vi har sex 2-3 gånger den dagen ;)

• jfsebastian

Ett vanligt problem hos män är att vi har blivit "fostrade" att kvinnan ska komma först.
    Då lär vi oss tekniker för att fördröja utlösningen.
    Problemet kommer när man varit nära ett par ggr så kan det bli omöjligt att komma alls.

Ett tips är att be mannen komma så snabbt han kan, oavsett om du kommit eller inte.
    Det är knepigt men med träning funkar det.

Ibland kan lite honung på ollonet öka friktionen (speciellt om du är riktigt våt) och det blir då skönare för mannen. Flytande honom är bäst och en liiiiten klick bara.
    Ha rn handduk under för det kan bli kladdigt.

Vill du ha mer tips, fråga om det bara.

• satakatse
    jfsebastian skrev 2010-01-24 22:25:45 följande:
    Ett vanligt problem hos män är att vi har blivit "fostrade" att kvinnan ska komma först. Då lär vi oss tekniker för att fördröja utlösningen. Problemet kommer när man varit nära ett par ggr så kan det bli omöjligt att komma alls. Ett tips är att be mannen komma så snabbt han kan, oavsett om du kommit eller inte. Det är knepigt men med träning funkar det. Ibland kan lite honung på ollonet öka friktionen (speciellt om du är riktigt våt) och det blir då skönare för mannen. Flytande honom är bäst och en liiiiten klick bara. Ha rn handduk under för det kan bli kladdigt. Vill du ha mer tips, fråga om det bara.
    Honung på ollonet? är de inte som skadligt för musen? {#lang_emotions_surprised}
  • Benu
    Ett vanligt problem hos män är att vi har blivit "fostrade" att kvinnan ska komma först.Då lär vi oss tekniker för att fördröja utlösningen.Problemet kommer när man varit nära ett par ggr så kan det bli omöjligt att komma alls.
    Visst är det sjukt.
  • Anonym (Rofvenhielm)
    satakatse skrev 2010-01-24 22:28:28 följande:
    Honung på ollonet? är de inte som skadligt för musen?
    Nej, honung är faktiskt mindre skadligt än till exempel glidmedel. Honung är organiskt, till skillnad från de kemiska produkter som vanligtvis används intravaginellt..
  • satakatse

mitt tips är väll den att hoppa över hans utlösning, att ni gör det så länge det är skönt, sen släpp det... och tidsnog så blir det mer avslappnat och utlösningen kommer.. annars blir det lite av det som kvinnor har "orgasm jakt".. destå hårdare man jagar, destå svårare är det att fånga..

• satakatse
    Anonym (Rofvenhielm) skrev 2010-01-24 22:32:56 följande:
    Nej, honung är faktiskt mindre skadligt än till exempel glidmedel. Honung är organiskt, till skillnad från de kemiska produkter som vanligtvis används intravaginellt..
    haha, häftigt! har aldrig hört om det {#lang_emotions_cool} måste testas någon dag
  • jfsebastian

Benu - Jepp. Helknasigt. Men inte desto mindre sant och därmed ett problem.

Satakatse - Nej, honung är inte skadligt för musen. Ta det inte i rumpan bara. Inte skadligt men mer friktion där kan vara, låt oss säga inte fullt så behagligt.

• satakatse
    jfsebastian skrev 2010-01-24 22:35:41 följande:
    Benu - Jepp. Helknasigt. Men inte desto mindre sant och därmed ett problem. Satakatse - Nej, honung är inte skadligt för musen. Ta det inte i rumpan bara. Inte skadligt men mer friktion där kan vara, låt oss säga inte fullt så behagligt.
     hahahahhaha! rumpan har jag för att skita me, så nej, kommer inte på iden att ha de där!!
  • FredrikBBB
    Ett vanligt problem hos män är att vi har blivit "fostrade" att kvinnan ska komma först. Då lär vi oss tekniker för att fördröja utlösningen. Problemet kommer när man varit nära ett par ggr så kan det bli omöjligt att komma alls. Ett tips är att be mannen komma så snabbt han kan, oavsett om du kommit eller inte. Det är knepigt men med träning funkar det. Ibland kan lite honung på ollonet öka friktionen (speciellt om du är riktigt våt) och det blir då skönare för mannen. Flytande honom är bäst och en liiiiten klick bara. Ha rn handduk under för det kan bli kladdigt. Vill du ha mer tips, fråga om det bara.
    Känner igen det där med att det sedan kan vara väldigt svårt att komma om jag håller igen flera gånger. Det är så frustrerande samtidigt som det ofta är skönt att hålla igen om man lyckas få en torr orgasm först ibland.

Ibland har jag blivit runkad och sugen till nästan orgasm, sedan har hon på något vis ändrat stimulansen och det har känts som om jag fick en liten orgasm utan att komma... torr orgasm. De känns inte lika mycket men flera gånger har jag haft svårt att skilja dem från en inte så kraftig vanlig orgasm. Sen kan jag fortsätta till en vanlig sprutorgasm.

Det är nog läge att han får börja träna på att komma fortare :)
  • jfsebastian

Bäst är väl om man kan komma fort när man vill och ta gooood tid på sig när det är läge för det.
    Träning ger färdighet, här precis som vid kvinnlig onani.

Fredrik - torrormasmer har jag missat.
    Men en orgasm kan ju vara allt ifrån en knapp nysning till en som sliter ut ryggraden på en.

• FredrikBBB
    jfsebastian
    Jag är ganska säker på att det går att träna sig till torrorgasmer, men det kräver både kontroll och en hel del övning. Jag tror tricket är att försöka att nästan komma och samtidigt spänna emot med pc-musklerna och ändå fortsätta med stimulans men inte fullt lika kraftig, eventuellt stimulans längre ner på skaftet, pungen och mellangården.

Jag kan säga att själv är jag inte något bra på det (dvs "misslyckas" oftast själv för det är ju så skönt att spruta) men ibland så... och inte sällan så var det en tjej som är ganska duktig på att ge mig en sån först när hon runka och slicka mig, men det handlar lite om att jag ändå själv måste försöka hålla emot, men hon är så uppmärksam på hur nära jag är.
  • Anonym (L)

Det går bättre nu, verkade som att han var nervös och hade svårt att "slappna av" pga att förhållandet var så nytt samt att det innan detta var länge sen han hade sex öht.
    :)

• jfsebastian

TS - bra jobbat. Att kunna lappna av är nyckeln till mycket.
    Men problemet är större än att bara du/han har det.

Svar på tråden Man som har svårt att komma?