• MiJo

    Ny Kungsbacka Kommun Tråd

    Hej alla gamla och nya Kungsbacka (med omnejd) bor!

    Den gamla tråden gick ur tiden så här har vi en ny!

    Det vore roligt att lära känna lite nya föräldrar och barn i Kungsbacka.
    Jag är hemma med min dotter som är 14 månader, har även en 5-årig son på dagis. Tänkte börja åka till någon Öppen Förskola och det vore skoj att hitta några att "hänga med"!

    Hej så länge!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-07 20:35
    Här är vi! Fyll på efterhand. www.familjeliv.se/Forum-11-239/m51828140.html

  • Svar på tråden Ny Kungsbacka Kommun Tråd
  • midnightstorm

    Hallå tjejer!!

    Längesen jag tittade in här i tråden nu!! Veckorna bara trillar fram och fastän det snöar just nu så finns det ju hopp om att det snart blir gott väder.
    Min Rasmus är ledig måndag och fredag från dagis och då är vi jättesugna på att hitta på något skoj.
    Min lille kille ska helst ha fullt ös jämt!

  • Curlingmorsan

    Go´kväll tjejer!

    Gahh har lite lätt panik.!Ska till frissan imorgon och som vanligt har jag ingen aning om vad jag ska göra. {#lang_emotions_undecided} Ska jag fortsätta vara korthårig eller ska jag börja spara ut det, ska jag fortsätta vara mörk eller bli blond igen??? Suck! Blir väl som vanligt att jag ger min stackars frisör fria händer, tur att hon är världens bästa och alltid har massa bra idéer! {#lang_emotions_laughing}


    Ebba & Felix mamma
  • Julia och Emilias mamma

    Hej alla! Nu har jag också hittat hit. Vad roligt med en ny tråd. Sitter här med sjukt barn och känner mig uttråkad... feber och magsjuka är inga roliga saker direkt. 


    Om ni ska träffas på lekplatsen vid Allé hänger jag och tjejerna gärna på någon gång.
    Ebbabebbesmamma vilken frissa går du till? Någon här i Kba? Funderar på drastiska förändringar och är lite för feg för att säga att de ska få göra som de vill. Men är hon bra och kan anpassa frisyren efter ansiktsform och min stil så kanske, kanske jag kan våga...
  • Makane

    Hej allihop! (vinkar till Livet från den ljusa sidan {#lang_emotions_smile})

    Vad roligt med en Kungsbackatråd! Hoppar in här om det är okej. Är snart 29 år och bor tillsammans med min man och våra två döttrar i gårdskulla. Maja är snart 5 år och Elin är snart en månad.

    Studerar vanligtvis men är ju nu föräldraledig med den lilla.

  • Busis

    Hej hej.

    Känns som det var längesedan jag skrev men det har varit såååå mycket på jobbet. Kommunen varslade 46st barnskötare och jag blev en av dem som fick omplacering, för mig är det nu 2:a gången jag får byta jobb på grund av kommunens varsel.
    Annars så är det pollen,pollen och åter pollen allergi som gället här hemma. Båda tjejerna är allergiska mot björk.

  • SaJo81

    Hej hej
    Av en ren slump ramlade jag in i denna tråden! Trodde faktiskt inte att det fanns någon tråd för mammor i Kungsbacka=)
    Bor i Hålabäck och är mammaledig med mina tvillingpojkar Tristan o Anakin som blir 8månader på måndag=)
    Skriver in mig in "presentationstråden" med=)


    .❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • livet från ljusa sidan

    Vad roligt med så många nya :) Verkar vara några fler än jag som är föräldrarlediga också :)


    Hej Makane!
    Usch idag är jag så trött så ögera går ihop, men idag kommer sambon hem :) Han jobbar i norge och jobbar två veckor och är hemma två veckor, både positivt och negativt med det kan jag säga...
    Vad skall ni annars hitta på såhär på valborg? Jag brukar alltid åka in och kolla på cortegen men nu när man har barn så blir man lite bekväm och vill inte åka in om det börjar regna....
    Ha en go helg!
  • Cimmen

    Hej allihopa!

    Hoppas ni alla får en trevlig Valborg och 1a maj. Ikväll ska vi för första gången på länge gå på fest. Har lämnat vår 2 åring (Elsa) till moster och kusinerna, var överlycklig för att få sova där men lilltjejen tar vi med oss. Blir nog ett kort besök men kan vara trevligt att få träffa lite folk och vara social en liten stund.

    Men som småbarnsmors kommer jag nog bli väldigt trött och kan ju lätt skylla på den lilla för att få åka hem tidigt.

    Imorgon ska vi sedan ut och Maja med hela familjen samt lite släktingar. Vet inte om ni andra hört talas om detta, men är något vi gjort sedan jag varit liten. Varje 1a maj oavsett väder så åker vi ut på en picknick någonstans. Grillar, leker och barnen får så kallat majgodis. (är helt vanligt godis men kanske kan jämföras lite som påskgodis hmmm ja kanske) Vet inte riktigt var denna tradition kommer ifrån men min sambo från Göteborg har aldrig varit med om det. Själv kommer jag från Varberg och vår familj samt vissa vänner där har alltid majat.
    Någon annan som gör detta??
    Väldigt trevlig i alla fall!!

    På måndag tänkte jag försöka ta mig till biblioteket med barnen. Någon som vill ses där. Vi brukar vila (Elsa) efter lunch vid tolv halv ett. Så blir troligtvis på fm.

    Trevlig helg!!!

  • Busis

    Idag så här på valborg ska vi fira lite med våran bostadsrättsförening med majbrasa och korvgrillning, hoppas bara det inte spöregnar, det ska bli mysigt. 

    trevlig valborg och första maj på er alla!   

  • SaJo81

    Ja valborg! tycker man har glömt av valborg sen man blev förälder!
    Min sambo jobbar hela kvällen och natten, och pojkarna är förkylda så jag antar att jag ska spendera valborgsmässoafton i soffan med en påse godis och förhoppningsvis en bra film=)

    Vart i Kungsbacka bor alla?


    .❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
Svar på tråden Ny Kungsbacka Kommun Tråd