• Anonym (Undrar)

Spermaanalys?

Hej jag hoppas någon kan hjälpa oss med denna fråga:
    Vi har försökt skaffa barn nu i ca 15månader, vi införskaffade ett "hemmaspermatest" för flera månader sedan och detta gav lila utslag vilket innebär att det inte finns så många fungerande spermier som det ska finnas.

Nu undrar jag vart vi ska vända oss för att göra en "riktig" spermaanalys? Jag vet inte riktigt vart vi ska vända oss! Mycket tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Spermaanalys?
  • Anonym (Undrar)

Jag har aldrig varit till en gynekolog annat än när vi trodde att jag var gravid för över ett år sedan. Kan jag bara ringa gyn och förklara situationen för dom?

• Anonym (Undrar)

Okej, tack så mycket nu har vi en aning vart vi kan vända oss!
    Jag blir 22 och min sambo 25, nej det har aldrig kommit på tal så faktiskt inte. Jag har lite fobi för att vistas i gynstolen.. inte så att jag går dit frivilligt..

• Anonym (Undrar)
    Kjell2 skrev 2010-01-28 13:30:25 följande:
    Ring er vårdcental och berätta att ni försökt få barn i 15 månader utan framgång. De vet hur ni ska gå vidare.Det kommer sen bli en del undersökning och prover av er båda. Därefter eventuell hjälp eller behandling. En stor andel av de som kommer till klinikerna får egna barn till sist.Lycka till!
    Okej, ska dit imorgon så kanske kan rådfråga då.
    Tänkte du att dom lyckas tillslut på "egen" hand eller med hjälp?
    Tack för hjälpen :)
Svar på tråden Spermaanalys?