Rapar smakar ägg och illamående?
Har sedan igår fått ont i magen typ som kramp och uppsvälld. Sen när jag rapar så smakar det ägg i munnen. Någon som känner igen vad det kan vara?
Har sedan igår fått ont i magen typ som kramp och uppsvälld. Sen när jag rapar så smakar det ägg i munnen. Någon som känner igen vad det kan vara?
Så där brukar jag få när jag har varit magsjuk, kan även hänga ihop med magkatarr.
Aha. Vad kan man göra åt det och hur länge brukar det hålla i sig?
När jag får så, då är det proviva som gäller, annars spyr o skiter jag ut systemet... men det är jag det....
Har köpt magtablleter som heter typ renne eller något på apoteket och provita äter jag nu. Men det verkar fortsätta.
Jag kan få så ibland, vet inte varför, brukar hänga i, 1-3 dagar, sedan försvinner det bara....
fy vet precis.. den smaken är hemsk.
Tror också jag har varit magsjuk när jag har haft det...
Är det magkatarr kan det ju hålla i sig ett tag.. hoppas att tabletterna hjälper snart.
Jag hatar verkligen smaken. Sen känner jag mig helt handikappad. Vill bara ligga ner och sova. Blä.
Så hade min sambo för ett tag sedan, varje rap luktade rötna ägg och han var lös i magen samt kräktes så jag misstänker väl att det var någon form av magsjuka, det höll i sig i en dag.
Rennie käkade jag när jag var gravid mot sura uppstötningar...
Har hört att det kan vara en amöba-infektion (tror jag det var) som heter gardia.
jag hade så när jag väntade första sonen. helt plötsligt, ungefär i v.28-30 i graviditeten fick jag såna rapar och kräktes och blev dålig i magen.
det kom ungefär en gång i veckan men oftare om jag drack juice eller åt vindruvor.
fick sonen i slutet av juni -08, det här hängde med till december -08 ungefär. fast då bara en gång i veckan. sökte läkare för det men fick inget vettigt svar.
nu är det tillbaka, men nu är jag gravid igen. däremot kommer det utan att jag ätit/druckit något juice eller vindruvor. fast den här gången kräks jag inte iaf, har bara raparna och dom är vidriga
Har så precis just nu... fryser, lös i magen, inte spytt än men när jag haft så förrut så har jag spytt... händer alltid på morgonen... raparna smakar ägg.
Mår så dååååligt... ont i magen också.
Igår åt jag vindruvor. Fruktsallad... så massa frukt!!!
uugh.
Så hade jag det när jag blev matförgiftad. Krampande ont i magen, illamående, rapade ägg, sket som f*n å till slut även spydde en hel del...
Helt vanlig kräksjuka!!
Jag har magkatarr, enligt min doktor, och haft det snart ett halvår!
Då har jag haft den här "attacken" 2 ggr sen dess. Idag hände det då alltså, spydde aldrig men var nära....
jag tror faktiskt det kan finnas något samband mellan magkatarr och syran från frukter!
Jag har den smaken och lukten i munnen nu. Varit eller är magsjuk. Spytt en gång för två dagar sen. Trodde jag skulle bli bättre men så kom detta och nu i natt vaknade jag av att jag vände på mig... Tydligen kan jag bara ligga på vänster sidan av magen utan att få ont. Gick till toaletten och allting höll på att bli helt svart. Blev röhet i nacken och axlarna och var yr. Fick ur mig lite skit... Orkar inte detta.