dom tror jag har cancer
Vad fan ska jag göra?
Ska försöka göra en lång historia kort.
Efter att ha försökt få barn i 4 år fick vi äntligen hjälp med ivf. Det första försöket gick inte så bra och ägget jag fick tillbaka blev det inget med. Dom konstaterade att mina äggstockar inte reagerar så bra på behandlingen och att det bara är min högra som fungerar. Jag nedreglerades för att starta om på nytt, på första kontrollen hittade dom en cysta i min högra äggstock. Jag blev remmiterad till KK där dom undersökte med alla möjliga apparater. Idag ringer min läkare från IVF kliniken och låter mycket allvarlig. Cystan är oregelbunden i formen och dom misstänker en elakartad cysta!!!!!!!!! Helvette....nu ska jag sluta på mina hormoner för att få mens igen och så ska dom se om cystan försvinner med den. Om den inte gör det så spär det bara på misstankarna om canser, dom vill helst inte behöva operera om dom inte vet 100% säkert för så förstörs med största sannolikehet även min högra äggstock. Vi håller även på med en adoptions process och ska starta familje utbildningen den 31/1, om det är cancer får vi inte adoptera heller så då är vi dömda till ett liv i barnlöshet.
Vad fan gör jag nu? Jag orkar inte mer, hela mitt liv har varit kantat med problem och sorg och som grädde på moset kommer såklart detta.
Hur ska jag överleva? Min stackars man är fullkomligt förtvivlad och han som aldrig gråter kan nu inte sluta. Jag är bara helt fullständigt tom innombords, känner ingenting. Känns som jag är levande död. När läkaren sa cancer gick alla luft ur mig fullständigt. Någon som varit med om samma? kan ge mig lite styrkla, hopp och erfarenhet? Jag behöver allt jag kan få nu. Känner bara för att lägga mig på spåret.
Lägger inlägget i sorg kategorin då det verkligen är det vi känner nu.