• Yosa

Hur mycket betala väninna för begagnade skridskor?

Jag kommer att få 2 (två) par barnskridskor av min väninna. Hon säger att hon inget ska ha för dem. Självklart ska hon ha betalt, men hur mycket? Vad tycker du är rimligt? Det är i beg skick och inget "märke", nybörjarskridskor med "plast"-hölje.

Alltså 2 par!!

• Svar på tråden Hur mycket betala väninna för begagnade skridskor?
  • LuMa

Jag köpte såna åt vår dotter i en sportaffär (begagnade alltså) och betalade motsvarande 100 kronor för dom, då ingick slipning.
    Det tyckte jag var helt överkomligt.
    Så kanske 100 kronor för båda då eller 150?

• Nyfiken gul

jag köpte skridskor till sonen på 11 år, dom hittade jag på Röda Korset - jag gav 15 kr för dom.

köpte mina egna på loppis för 25 kronor - helt nya.

så ge henne inga stora summor är mitt tips.. skridskor är relativt billigt.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • LuMa
    Nyfiken gul skrev 2010-01-19 19:37:41 följande:
    jag köpte skridskor till sonen på 11 år, dom hittade jag på Röda Korset - jag gav 15 kr för dom.köpte mina egna på loppis för 25 kronor - helt nya.så ge henne inga stora summor är mitt tips.. skridskor är relativt billigt.
    Oj! Det var billigt!
    Billigaste jag har hittat här på loppis har gått mellan motsvarande 50-100 kronor.
    Nya kostar från ca 400 kronor, inte alltför billigt kan jag tycka.
  • Tant Green

Jag skulle nog tycka att det kändes fånigt att ge så lite pengar som de faktiskt är värda, så jag skulle nog fundera på att ge någon sak istället, typ hembakat bröd, något gott kaffe/te/vin eller så. Om hon ändå har sagt att hon inte vill ha pengar.

• Kodia

Om du skall ge pengar, så ge max en hundring, kanske "till barnets spargris". Annars kan du bjuda på fika etc, eller köpa en tröja på rean till hennes barn("för att den var så fin och billig, och hade passat hennes barn perfekt, och du kunde bara inte låta bli att köpa den"). Men om han säger att du får dem tror jag inte att hon förväntar sig något, så känn dig inte tvungen, och gör ingen stor affär av det, då kanske det känns pinsamt för din väninna så hon känner sig snål.

• bohusbebis

Köpte ett par jättefina på loppis för 20 kr (väldens fynd)! Men till en väninna som ger mig något skulle jag hellre ge nåt annat kul tillbaka, böcker, ngt fin urvuxet från oss, en flaska vin... Om jag skulle ge bort ngt så tycker jag nästan att det skulle bli obekvämt att få pengar för det. Hellre få nåt kul som jag inte skulle ha köpt själv.

Svar på tråden Hur mycket betala väninna för begagnade skridskor?