• Daniella01

Är gravid och får magknip. Någon som vet vad det kan vara?

Jag är gravid i vecka 6 och får magknip till och från. Det gör så ont att jag måste sätta mig eller lägga mig ner. Jag kanske har låg smärttröskel men det gör faktiskt ont. Det är i nedre delen av magen, över hela.

Har 3 tidiga missfall bakom mig så jag känner mig väldigt orolig. Fast vid missfallen har jag inte haft ont i magen förrän EFTER jag börjat blöda. Och den här gången har jag inte blött nåt alls...än.

Men är det någon som känner igen sig i detta eller vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Är gravid och får magknip. Någon som vet vad det kan vara?
  • dancing quenn

Hej. Har hört att det kan vara tarmarna som flyttar på sig lite. Har själv oxå haft lite magknip i början. Hoppas allt går bra för dig :)
    Kram:)

• kittyclou

Det är oftast helt vanlig molningsvärk... har man nästan alltid i början av graviditeten... sen kan det vara tarmarna oxå... mycket gas och annat!!

• Ord blind

Som de andra redan har svarat.

Condemnant qui non intelligent
  • Daniella01

Det känns inte som mensvärk utan mer som typ att man inte har gjort nr 2 på länge, även fast jag gör det 2 ggr om dagen..:P Så nån förstoppning är det inte men det känns nästan som den känslan. Ibland får jag även som diarre känsla och måste springa på toa men inget kommer...hmm..

• Snusmumriken01

Jag är också i v.6 och det låter som om vi har samma bekymmer. Mina bekymmer beror nog på luft i magen... Tycker synd om övriga familjen...Går omkring och låter som en ständigt pysande ballong...{#lang_emotions_laughing}

• emme 86

Det är säkert tarmarna som flyttar på sig o då kan man få ordentlig magknip, tyvärr.
    Jag hade så i början, framför allt på nätterna, o fick vanka omkring många varv här hemma innan det släppte och jag kunde gå o lägga mig igen.
    För mig släppte det kring v.10-12 någongång o har sedan inte haft några som helst problem.

• Pluttemor

Jag känner precis samma sak.. är i vecka 10 (9+6) och jag blir jätteorolig när det gör ont i magen.. men på mig sitter värken högt upp istället. Precis som att det finns luft i magen som inte vill ut!

Får vi bli tre i familjen i år?
  • missmoneypenny

Går in i vecka 8 i morgon, och har haft magknip av och till från ägget fäste! Tror inte det är nått att oroa sig för dock! Du verkar ju inte vara ensam om det

• MrsGustafsson

det kan även vara livmodern som växer, när jag väntade min första så hade jag rätt ont i början, men det ska vara så 

Svar på tråden Är gravid och får magknip. Någon som vet vad det kan vara?