• Anonym (hypokondriker?)

Ena foten känns konstig, nån som känner igen sig?

Min högerfot känns konstig, jag har känselförändringar under fotsulan och lite som träningsvärk ungefär. Har haft det så här i ett år. Det började med en känsla av att jag hade för liten sko, tårna kändes ihopklämda och jag började sträcka på dem hela tiden. Kändes lika konstigt med strumpan och jag klarade inte ens av att ha ett täcke på foten. Sen började foten kännas bortdomnad. Det kändes som att strumpan hade glidit ner och korvat sig under foten fast strumpan satt ordentligt på.

Just nu gör det lite ont i ett band runt fotleden när jag går plus att knölen nedanför stortån känns konstig, en obehaglig känsla som jag inte kan beskriva. Är jag galen eller finns det nån förklaring till allt detta???

Har varit till läkare men fick bara till svar att han inte visste vad det var men det borde gå över... Kändes inte som att han tog mig på allvar.

• Svar på tråden Ena foten känns konstig, nån som känner igen sig?
  • Anonym (kanske?)

Har en kompis som hade samma symtom, tror det visade sig vara vitaminbrist som var lättbehandlat. Möjligtvis B12 brist men är osäker. Kan du be dem ta dina värden och kolla ev brist om det inte gjorts? Lycka till!

Anonym (kanske?) skrev 2010-01-19 22:48:58 följande:
    Har en kompis som hade samma symtom, tror det visade sig vara vitaminbrist som var lättbehandlat. Möjligtvis B12 brist men är osäker. Kan du be dem ta dina värden och kolla ev brist om det inte gjorts? Lycka till!

Jo men då borde det väl kännas likadant i båda fötterna?

Tack

• lövet2

Jag hade något liknande ganska länge. För mig var det en disk i ryggen som glidit lite åt sidan och påverkade musklerna som påverkade några nerver. Jag kunde knappt gå ett tag, eftersom min vänsterfot var så dålig.
    2 besök hos kiropraktorn botade mig ...

• Anonym (kanske?)

Min kompis hade det bara i ena foten, kändes lite som om den sov hela tiden sa hon. Kan säkert vara något med muskler/nerver/etc, jag har blivit väldigt hjälpt av en osteopat när jag hade besvär, både med ryggen och urinvägsinfektion.

• Anonym

Jag har B12 brist och för mig svullnar höger fot vid motion (vid vristen). Jättekonstigt! Ska kolla upp det när jag orkar.

Tack för svar! Ska kolla upp ryggen och B12-brist när jag orkar. Har haft en del ryggproblem och har även haft B12-brist förut så det låter ju som ganska bra teorier.

Svar på tråden Ena foten känns konstig, nån som känner igen sig?