Nån som använt en färdig tårtbotten?
Jag ska göra en tårta på fredag och har lite ont om tid. Tänkte stiga upp när han går till jobbet och göra en tårta, men jag måste vara klar vid 12 för då ska jag åka iväg.
Jag ska göra en tårta på fredag och har lite ont om tid. Tänkte stiga upp när han går till jobbet och göra en tårta, men jag måste vara klar vid 12 för då ska jag åka iväg.
Jag har testat och gillar det inte , men smaken är som baken =)
Vad var det med det som inte funkade då?
Jag har prövat i samma sits som du, paniktårta. Smaken tycker jag man kan leva med, den blir inte särskilt tydligt om man har mycket sylt och sånt på. Men den blir lätt torr så hett tips är att dränka den i saft! Jag hällde en massa över varje bit.
Helst bakar jag själv, men är det panik så går det absolut!
Lycka till!
Jag har inte smakat de från Willys men köpt på typ Ica. Jag tycker de har varit toppen och nästan lika bra som hembakat. Se bara till att kolla så du köper färkt med ny bakdag och inte någon som håller i flera veckor.
Jag har använt den många gånger. Ett lager med mosade bär, ett med skivad glass, vispgrädde ovanpå - Jättegott.
Men, som sagt, du måste vara generös med bärsaften. (Häll inte på "fabrikssaft")
En nackdel är att den innehåller massor av konserveringsmedel. Men, man äter ju inte tårta varje dag, så det är ok tycker jag.
Vid några tillfällen köpte jag tårtbottnar från Coop. Var hyfsade OK. Allt sedan berodde på min uppfinningsrikedom ang fyllningen. Nån gång har jag "fuskat" mig till en glasstårta. Köpt en BigPack 1 kg i tre smaker glassförpackning, vände den up och ned på ett fat och la på en massa strössel i glada färger och spritsade på choklad. På med tomteblossen och festentårtan var klar.
Har testat Willys och dom är helt ok. Jag gjorde en prinsess. Alla trodde att den var köpt på kondis. Så det var väl ett gott betyg :)
Så använd du den ( utan ångest att du borde ha bakat själv) Lycka till!!
Ja, det får nog bli en färdigköpt tårtbotten! Det verkar ju väldans smidigt.