• Pernillaa

Inside Brus

Jag har sådan fruktansvärd halsbränna att jag inte lyckas somna ikväll.

Jag är inne på Fass.se och läser om Inside Brus då det är det jag har hemma. Men det står att det finns endast begränsad erfarenhet med det och graviditet.
    Samt att man bör rådgöra med läkare.

Tror ni att det skulle gå bra att ta en tablett ikväll iaf?

Alexander 050528 - Mini BF 100214
  • Svar på tråden Inside Brus
  • Pernillaa

Inte någon som vet eller har erfarenhet?

• Cinza

Detta är vad som står på fass för förskrivare:

Klinisk erfarenhet från behandling av gravida kvinnor är begränsad. Djurstudier tyder inte på direkta eller indirekta skadliga effekter vad gäller graviditet, embryonal/fosterutveckling, förlossning eller utveckling efter födsel. Förskrivning till gravida kvinnor ska ske med försiktighet.

• Pernillaa
    Cinza skrev 2010-01-20 01:04:53 följande:
    Detta är vad som står på fass för förskrivare: Klinisk erfarenhet från behandling av gravida kvinnor är begränsad. Djurstudier tyder inte på direkta eller indirekta skadliga effekter vad gäller graviditet, embryonal/fosterutveckling, förlossning eller utveckling efter födsel. Förskrivning till gravida kvinnor ska ske med försiktighet.
    Hmm okej. Tack för svaret :).
    Då borde det vara okej att jag tar en tablett ikväll va?

Jag VISSTE att jag inte skulle ha ätit varma mackor med ost ikväll {#lang_emotions_cry}
  • Cinza

En tablett borde inte vara någon fara. (Dock så har jag bara grundläggande kunskap i farmakologi)
    Jag minns halsbrännan med fasa. Be din läkare på MVC skriva ut något effektivt åt dig.

Svar på tråden Inside Brus