Inlägg från: prinsesstårtan |Visa alla inlägg
  • prinsesstårtan

Tips för att få nyfödd att sova i spjälsängen?!

jag hade min flicka hos mig de första 4 veckorna.. sen tyckte jag att hon och jag började bli tryggare och la henne i sin säng och det gick jätte bra, det funkade för oss men måste ju inte funka för er men jag tror nog generellt att ett så litet barn har behov av närhet. för 7 dagar sedan så bodde hon ju bokstavligt talat I dig.... klart det känns lite kallt och ensamt nu.....

Grattis förersten
  • prinsesstårtan
    aaiva88 skrev 2010-01-20 12:18:44 följande:
    Jag har inte svårt att sova med honom på magen, men det känns ändå osäkert med tanke på PSD och tänk om han rullar ut ur sängen? Hur gjorde du? Tack så mycket :)
    hon sov brevid mig i sängen, inte på mig, det hade jag inte orkat.... PSD kan ju lika gärna inträffa i egen säng.... 
    vi sov ju kanon dåligt.. just för att man visste att hon låg där och inte ville rulla på henne men det var inge problem för hennes del.....  det var av rent egoistiska själ som vi la henne i egen säng sen.... men de första veckorna var så upp och ner hur som helst så det känndes inte som det spelade nån roll att vi sov dåligt...
Svar på tråden Tips för att få nyfödd att sova i spjälsängen?!