• banansmoothie

Min son får muffins till middag - är jag en dålig mamma?

Baserat på det faktum att jag ger min son muffins till middag ikväll, är jag en dålig mamma?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 11:32
    Om det är relevant för din röst, så är det annanas- & bananmuffins det rör sig om. Med grahamsmjöl . Så mitt emellan mat och desertmuffins.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 11:33
    Eh... ville bara tillägga att det sista alternativet smet in från en annan omröstning, vet inte riktigt hur det gick till!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Min son får muffins till middag - är jag en dålig mamma?
  • Samsmamma

är det matiga muffins eller vanliga typ chokladmuffins?

Dålig mamma är du väl inte oavsett, men det kanske inte är det mest lämpliga om det är "efterrättsmuffins". Men en gång gör väl ingenting.

• lövet2

Nej, men det verkar både konstigt och onödigt med fika i stället för mat ...

• HarperSeven
    Samsmamma skrev 2010-01-20 11:25:05 följande:
    är det matiga muffins eller vanliga typ chokladmuffins?Dålig mamma är du väl inte oavsett, men det kanske inte är det mest lämpliga om det är "efterrättsmuffins". Men en gång gör väl ingenting.
    Hon kanske ger sonen Muffins med lax och basilikaröra.

http://www.tasteline.com/Recept/Muffins_med_lax_och_basilikarora
  • banansmoothie
    Samsmamma skrev 2010-01-20 11:25:05 följande:
    är det matiga muffins eller vanliga typ chokladmuffins? Dålig mamma är du väl inte oavsett, men det kanske inte är det mest lämpliga om det är "efterrättsmuffins". Men en gång gör väl ingenting.
    Det är annanas&bananmuffin.
  • kramgrisen

nej, det tycker jag inte, men är det matmuffins eller *vanliga* muffins?

Jag ahde gett honom muffins till fika, men gjort nåt mer amtklassat till middag. min skrutt käkar pannkakor till lunch..och ibland burkmat..elelr rester från dagen innan..

• Danitra

Nej, men det känns lite tasktigt och onödigt.

Om man äter en muffins till middag så lär man ju vara dödshungrig och på skitdåligt humör några timmar senare.
  • Samsmamma
    Danitra skrev 2010-01-20 11:30:12 följande:
    Nej, men det känns lite tasktigt och onödigt. Om man äter en muffins till middag så lär man ju vara dödshungrig och på skitdåligt humör några timmar senare.
    det beror ju på hur många man äter :)

Men helt klart är ju att man kan bli lite speedad av allt socker.

Men taskigt är väl att överdriva?
Svar på tråden Min son får muffins till middag - är jag en dålig mamma?