Inramning av oljemålning, nån som vet vad det kostar?
Någon som vet på ett ungefär vad det kostar att rama in en oljemålning om man lämnar in det hos en "ram-verkstad" (vet inte vad det heter... )
Någon som vet på ett ungefär vad det kostar att rama in en oljemålning om man lämnar in det hos en "ram-verkstad" (vet inte vad det heter... )
Och hur stor är den...?
Vi lämnade in en tavla med ungefär samma totalmått, och det gick på knappt 1 000 kr hos den lokala glasmästaren.
Okej, då vet jag på ett ungefär. Tack för hjälpen!
Det beror helt och hållet på vilken slags ram ni väljer och vart ni väljer att rama in dom, det kan skilja på flera hubdralappar mellan olika ställen. Mitt tips är att du ringer runt till dom som finns i er närhet och kolla. Glöm inte Gallerix, de brukar hålla lägre pris men ändå ha snygga, måttbeställda ramar!
gallerix är rätt dyra kolla hellre med nån liten lokal aktör.
För många år sedan köpte jag en billig målning utomlands. Ramade in den på gallerix och det gick på 800. Det beror lite på ramen.
Okej, då får jag kika runt lite helt enkelt! Tack för era svar iaf.
Det finns en print och ramverkstad på bergsundsgatan 24 på hornstull, otroligt duktiga. Har ramat in hos de flertal gånger och gjort foton på canvas, strålande kvalitet. rekomenderar
hittad deras webbsida: http://www.proimages.se/
haj behöver en ram i träd guld fögyld skall vara 201x114..tack Med vänlig hälsning Walter