• Åttiosjua

Läkarsekreterare på distans?

Är det någon som vet om läkarsekreterare/medicinsk sekreterare/vårdadministratör finns på enbart på distans eller med få träffar? :)

• Svar på tråden Läkarsekreterare på distans?
  • Åttiosjua

Utbildningen är mycket intressant men står ingenting om när den börjar? Blir en lång resa för mig vid eventuell intervju för jag antar att den hålls i Östersund men det är det värt om jag väl kommer in :) Jag bor i småland.
    Undrar också om denna utbildningen är ENBART distans utan fysiska träffar då det blir långt för mig att åka.

• Tryfflan

Det finns en på Tech Futurum i Landskrona - ca 3 träffar/termin.
    Sen läser man på distans.

Den heter AVOA (Avancerad Vård-och Omsorgsadministration) och du blir således yrkeskategorin över läkarsekr.

Jag går den själv just nu och tycker att den är bra

www.techfuturum.se

• Åttiosjua
    Tryfflan skrev 2010-01-22 13:12:57 följande:
    Det finns en på Tech Futurum i Landskrona - ca 3 träffar/termin.Sen läser man på distans.Den heter AVOA (Avancerad Vård-och Omsorgsadministration) och du blir således yrkeskategorin över läkarsekr.Jag går den själv just nu och tycker att den är brawww.techfuturum.se
    Fast just den utbildningen du tipsar om är ju en fortsättning från läkarsekreterare så det känns som att man borde jobbat som det innan man börjar med avancerade.

Vill läsa en grundutbildning till läkarsekreterare, vet att det finns en i Östersund men får kika så den är helt på distans eller med några få träffar per termin eftersom jag bor i Småland.

Tack för tips av hemsida föressten {#lang_emotions_laughing} Fanns många intressanta utbildningar där.
  • Åttiosjua
    Tryfflan skrev 2010-01-22 14:28:02 följande:
    Finns det inte något i Halmstad också? Har du kollat www.kyguiden.se
    Jo det finns där också men det går inga bra förbindelser dit och för långt att köra själv tycker jag. Annars hade den utbildningen där varit perfekt {#lang_emotions_smile}

Hoppas jag hittar en som passar mig snart för jag vill verkligen läsa läkarsekreterare
Svar på tråden Läkarsekreterare på distans?