• Wembi

gamla och nya viktväktarna, hjälp!

Har precis återupptagit viktväktandet igen efter 5 års förfall... Är dock förvirrad över att jag plötsligt får äta 29 propoints (eller vad de heter) mot 21 vanliga points förra gången (samma start och målvikt) plus bonuspointsen. Stämmer detta? Är det så för alla nygamla?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden gamla och nya viktväktarna, hjälp!
  • AmberB

Propoints och points är ju inte samma sak, de är uträknade på ett annat sätt, så det stämmer. Du behöver en omvandlare för att kunna använda dina gamla recept.

~*~Emil, 060913 ~*~Josefin & Filippa, 090603~*~
  • Wembi

Tack.
    Hur får man tag på en sån då? Är online-medlem men kan inte hitta något på webben...

• AmberB

Jag fick ett häfte på ett möte. Det borde ju finnas för medlemmar på nätet tycker man ju...{#lang_emotions_undecided}

~*~Emil, 060913 ~*~Josefin & Filippa, 090603~*~
  • SkåneP

Har man kvar sina gamla VV böcker så funkar de fortfarande utmärkt, det slutar ju inte funka bara för att VV hittat på nya formler och begrepp att varumärkesregistrera.

Det ligger ju lite i deras affärside att hitta på nya koncept med jämna mellanrum som "ersätter" de gamla. Primärt för att tjäna pengar, inte för att det är något konstigt med det, men det betyder inte nödvändigtvis att det gamla sättet skulle vara sämre.
    Om man tvunget vill vara medlem, väga sig kollektivt på VV möten och så måste man ju köpa det nya förstås.
    Själv använder jag grejjer från 2004 och de funkar finemang (-1 kg i veckan).
Svar på tråden gamla och nya viktväktarna, hjälp!