• Jojo77

Hur är kvalitén på soffor från Chilli!

Var på Chilli idag och tittde på deras soffor. Känner ingen som har soffa därifrån så jag har inte hört vad folk tycker om kvalitéten på tyg och hållbarhet mm.

Någon som har erfarenhet?!?!

• Svar på tråden Hur är kvalitén på soffor från Chilli!
  • enlitenbitkaka

Vi har en soffa från Chili :) Har visserligen bara haft den i två månader men vet andra som haft sina längre. Tyget håller sig fint, kuddarna säckar inte ihop osv.

Och inte minst, bra priser! :) Helt klart ett bra köp!

• Jojo77

Brukar man kunna ta av och tvätta klädseln på deras soffor? Har tittat på en som heter Kansas som jag gillar.

• enlitenbitkaka
    Jojo77 skrev 2010-01-21 00:07:33 följande:
    Brukar man kunna ta av och tvätta klädseln på deras soffor? Har tittat på en som heter Kansas som jag gillar.
    Japp det kan man :) Vi har Miami i tyget Cortina Svart. Köpte även soffbord där och är toknöjda!
  • Jojo77

Puffar lite

Är intresserade av soffan Kansas eller XL Boston och undrar om någon har erfarenhet av dem.

• Mummy

Har oxå Miami och vi är jättenöjda. Otroligt skön soffa

• bjorken

Hej Jojo.

Säg till mig när du köper ngn av dem, Ja var och kolla på XL Boston idag och den verkade bra. men det är aldrig fel att ha andra åsikter om kvalité

• KatjaKaj

Vi har tyvärr inte Kansas eller XL Boston dock Stefano.
    Den köpte vi för 2-3 år sedan och jag är SUPER nöjd.
    Vi har både katt barn och hund och tyget i denna soffa tål absolut allt.
    Inte nog med att tyget tycks vara smutsavvisande den är fortfarande lika skön och kuddarna har inte förlorat sin form.

Måste bara få ge ett plus för vändbar divan , det är rätt smart om nu olyckan skulle vara framme för då vänder man bara divanen och de andra kuddarna så är soffan typ som ny. :)

Nu blev detta långt men jag är så himla nöjd med vår soffa och chili är typ det enda jag saknar med Göteborg nu bor vi låångt från närmsta Chili tyvärr.

Lycka till med köpet.

• Jojo77

Tack för svaret. Skall dock vänta några månader till kanske tills katten blivit lite större, jag inbillar mig att risken att hon klöser är mindre då:).

• Millis09

vi köpte två soffor på Chilli Ht 2005. Jätte nöjd!

• bäbis

Jag har kansas soffan och är väl inte helt nöjd tyvärr

Tycker att dynorna glider lätt och att det blir ludd på oxå

• Jojo77

Bäbis: Menar du att de blir noppiga eller att de drar åt sig ludd?

• bäbis

Jojo77

Tycker att dom drar åt sig ludd och att de blir noppriga

• fluu

Haft vår i tre år och den ser nästan ny ut fortfarande och det trots att jag sover i den väldigt ofta och den används mycket.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Dessutom enkla att få bort fläckar ifrån.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • äldreochklokare

min måste nog vara 4-5 år. En rätt stor soffa i nästan U-form, men lite längre på ena sidan. Hållit superbra, bra hållbarhet i dynorna, inget slitage vad jag kan se 

• riboflavin

Rent generellt kan jag inte uttala mig, men jag och exet köpte en divanbäddsoffa där 2005, som efter 6 flyttar såldes vidare för någon månad sen, fortfarande i bra skick. Nuvarande sambon köpte sin hörnsoffa i fuskskinn, som fick flytta till svärföräldrarna när vi flyttade ihop, 2007. Den har de kvar och är supernöjda med.

Som jämförelse är min nu ett år gamla IKEA soffa redan nedsutten och ganska blekt redan.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Nicholas

Köpte nyligen en soffa från enkoja.se då jag flyttat till nytt. Är super nöjd. bekväm och frifrakt. Känns gedigen. Den var även sydd med tyg under så man inte ser stommen.

Svar på tråden Hur är kvalitén på soffor från Chilli!