Långsamma hjärtslag på VUL v. 8
Var igår på mitt fjärde vul sedan jag plussade strax innan jul så jag har haft mycket blödningar.. Är dock själv inte superorolig för just det, då jag blöder vääldigt länge i vanliga fall när jag har mens. (Har i princip bara uppehåll ett par dagar precis vid ÄL). Var först inne i v 4 men då såg de ju inget såklart, och läkaren sa att du måste fått ett mycket tidigt mf. Hon var väldigt negativ, så jag ställde in mig på det.
Någon vecka senare testade jag igen, (trots att jag vet att det kan visa positivt långt efter mf). Det var dock ännu starkare och jag började få symptom, så jag fick göra ett vul till. En hinnsäck på 6mm konstaterades. Läkaren gav mig 50/50. Fick ny tid om två v. Då såg man hinnsäck, och vad läkaren trodde var foster och hjärtslag. Jag såg själv hur det pulserade, men han sa att han inte kunde säga säkert (?). Ny tid om en v. Vilket var igår. Nu såg läkaren foster och hjärtslag, men hjärtslagen var tydligen väldigt långsamma.. och hon sa inte vad det kunde bero på, utan mest suckade och såg olycklig ut. Jag blev så ledsen att jag inte förmådde mig att fråga. Ska tillbaka om en v igen.
Hoppas att någon här varit med om något liknande? Behöver solskenshistorier. Tänker bara hela tiden på detta, och nästa vecka - förbereder mig på det värsta - att de inte ska se några hjärtslag alls..