• Cajza85

Vad för ras och varför och blandat om hund =)

Tänkte jag öppnar en tråd för oss som vill prata om våra hundar och annat som hör dom till =). Vad man har för ras och varför man valde den och vägen till att få en egen hund osv med andra ord allt mellan himmel och jord =D

Vi har en softis, Irish softcoated wheaten terrier. Alice hon är 3 år hon är en otroligt lugn, väldigt glad hund, älskar alla. Detta kan iof vara ganska jobbigt till och från. =P Detta är mkt hund i ett mellanstort format så att säga, nu hade vi ju turen så att säga att få en hund som inte är så EXTREMT envis som denna ras egentligen är. Min man ville inte först men så tog jag med han till uppfödaren o då var han körd =P haha.  

Hoppas många hänger på! =D

• Svar på tråden Vad för ras och varför och blandat om hund =)
  • Jezamine

har sett sådan här tråd förut.har du kollat efter innan,om det inte redan finns.Kryllar ju av hundtrådar.

• Blacktower

Jag har en blandning mellan Rhodesian Ridgeback & Border Collie, Vincent heter han & är 1 år & en månad. Vääärldens finaste & snällaste :D

• Cajza85
    Jezamine skrev 2010-01-21 13:25:51 följande:
    har sett sådan här tråd förut.har du kollat efter innan,om det inte redan finns.Kryllar ju av hundtrådar.
    Nä det har jag inte men å andra sidan finns ju massa trådar om allt annat med i dubbletter, trippleter osv så man får själv välja om man vill vara med eller inte. =)
  • Cajza85
    Blacktower skrev 2010-01-21 13:28:49 följande:
    Jag har en blandning mellan Rhodesian Ridgeback & Border Collie, Vincent heter han & är 1 år & en månad. Vääärldens finaste & snällaste :D
    Ah härligt  =). Hur väl märker du raserna i honom?
  • Kaye

vilken rolig tråd! :)

jag har en sk. "shitbull" (blandade bull-och terrier raser, vet ej vilka) på två år. Underbar hund med mycket motor. Älskar att jobba och är alltid på när matte drar igång med spårande, lydnadsträning, drag weight m.m.
    Men de dagarna det inte händer något kan han gott ligga och ta det lugnt utan att bli helt hyper.

Var egentligen ute efter en renrasig amstaff som jag kunde träna ovanstående med, men kom över Skillz på blocket och sedan var det kört. :)

• mican

Vi har två dogs.

SVEA - Dvärgschnauzer - tik - svart.
    Fick henne via en kompis vars mamma äger kenneln hon kommer ifrån. Skulle absolut inte ha en sån ras... men herre gud vilken underbar hund. Kommer nog alltid ha en nu.
    Just nu är hon förhoppningsvis även på tjocken, blir det något så kommer det valpar i Mars, spännande!!!

SIGGE - Amstaff - Hane - Beige.
    Den här underbara killen är bara sex månader. Han hamnade hos oss då vi tog hand om en Amstafftik med 9 valpar. Vi vart ett litet jourhem då ägarna inte kunde ta hand om dom. Nu är alla hos jättefina familjer, alla barnfamiljer, superkul.
    "Lilla" Sigge fick stanna kvar. Han är en underbar soffpotatis. Haha...

• hundpuss

Har en cavalierkille på drygt två år som förgyller dagarna med att sova på mattes huvudkudde och demolera mjukisleksaker.
    Vi tränar lydnad på bruks och ska prova på agility. Tränar mycket med klicker.
    Har funderingar på hund nr 2 men kan inte bestämma mig för om det är rätt läge eller inte.

• kimsi

Har tre schäfrar och anledningen till val av ras är för att de passar mig och mina behov utmärkt. Jag har ett enormt stort intresse för hundsorten och jag tränar och tävlar varje ledig tid. Kör spår och sök med hundarna och tävlar med alla tre.

Bring it on
  • Boudicea

Vi ville ha en stor liten hund så det blev en Prazsky här. Vi ska börja hårdträna lydnad nu, han har en trotsperiod för tillfället. Den har storleken av en handväsk-hund men psyke och vilja som en större. Vi har även begränsat med utrymme och tid så den här rasen passade oss bra. Vi väntade i tre år innan vi köpte en, för vi ville flytta till större och även hitta en svenskfödd valp utan att behöva åka till skåne.

• Lathundarna

Har en cavalier och en kelpie. Cavalieren är sjukpensioner och kelpien... Ja, vad säger man? BC:n har i mina ögon slutat vara en krävande ras Just nu väntar vi på att snöeländet ska försvinna och roar oss med upplet och lydnad så gott det går (det börjar bli tråkigt nu...), men så snart snön lättat blir det spår, treibball och en massa annat kul

Svar på tråden Vad för ras och varför och blandat om hund =)