• Johanna S

Engångsblöjor till SNIBBAR??

Jag skulle inte vilja sätta på mitt barn dessa plastsnibbar... Jag var urininkontinen ganska länge och mins föräldrar hade såna snibbar på mig, de var obekväma och skar in i höften och mellan benen.

Det finns ju yllebyxor som man knäpper på och sen tvättar om de blir blöta eller bajsiga som man använder ovanpå tygblöjor. Jag skylle nog rekomenera såna istället. Men jag har ingen aning om var man kan köpa såna  inlägg som man kan ha i. Däremot så tror jag att det är lika illa för miljön att använda såna som att använda vanliga blöjor.

• Johanna S
    Stårschan skrev 2010-01-21 14:02:35 följande:
    Å andra sidan slutade ju barn med blöja mycket tidigare då än idag, just för att det var obehagligt för barnen att ha blöja. (Jag minns också hur de skar in i höften och hur fuktigt och varmt det blev. Och lukten...) Inkontinentsbidor från Apoteket kanske skulle funka, men frågan är hur det blir när bebisen gör nr 2? Ärligt talat tror jag att helt vanliga blöjor sliter precis lika mycket/lite på miljön som iläggsblöjor. De måste ju också slängas...
    På mig fungerade det då inte (att bli torr tidigare alltså)  
Svar på tråden Engångsblöjor till SNIBBAR??