• Anonym (Orolig)

Obehagligt tryck i pannan, bakom ögonen och näsan...

Jag har i drygt två veckors tid haft ett jättemystiskt tryck inne i pannan. Det är inte huvudvärk utan känns mer som att något bara pressar utåt. Det känns i pannan, mellan och bakom ögonen och liksom över näsroten.
    Jag nämnde detta för min läkare på vårdcentralen, men han var övertygad om att det beror på stress och oro. Jag har haft en superjobbig höst med sååå mycket oro.
    Är det någon som känner igen? Kan nämna att jag samtidigt som jag känner detta tryck också har en yrselkäsla. Yrsel är något som jag haft ganska mycket problem med tidigare i mitt liv, men det här trycket känner jag inte alls igen...

• Svar på tråden Obehagligt tryck i pannan, bakom ögonen och näsan...
  • versan

Hmm! Be att dom kollar så du inte har bihåleinflamation.
    Sprider det sig så kan det bli allvarligt.

• Anonym (Orolig)
    versan skrev 2010-01-21 15:04:02 följande:
    Hmm! Be att dom kollar så du inte har bihåleinflamation. Sprider det sig så kan det bli allvarligt.
    Ja, jag kanske borde göra det. Har dock ingen som helst förkylning, snuva eller så... Det gör inte heller ont när jag böjer mig fram som jag vet att det brukar göra på mig när jag har ont i bihålorna.
  • MissGorgeous

Du beskriver exakt ett problem som jag dragit med från och till under ett par års tid. Jag var också till doktorn då jag troddde det var bihålorna som spökade. Fick till och med åka och röntga hjärnan men inget var fel. Till slut valde jag att gå till en kiropraktor som berättade att det berodde på spänningar i musklerna på halsens sidor, (längs med halsen, under öronen) prova och kläm lite där på och känn om det ömmar, Det beror garnaterat på spänningar, antingen pga stress, att du omedvetet går och håller upp axlarna eller så kanske du sitter mycket vid datorn? Jag pluggar så det kan bli många timmar vid datorn vilket oftast leder till just den känslan du beskriver! Gå till en sjukgymnast och be dem visa några bra stretchövningar för nacken och halsen och var noga med att hålla in hakan mot halsen när du sitter vid datorn :) och framför allt, försök att inte tänka så mycket på det, rätt vad det är upptäcker du att känslan är borta! :) kram!

• susannanilsson86

Det låter som det jag sökte för och då kom den doktorn fram till att jag har något som heter ögonmigränn. Kan ju vara det du har!

Lycka till!

• Anonym (Orolig)

Tack så mycket för era svar! Nu känner jag mig lite lugnare!
    Spänningar skulle det absolut kunna vara, då jag vet att jag är superspänd efter en otroligt stressig höst...

Ögonmigrän har jag aldrig hört talas om. Känns det som ett tryck eller är det mer smärta?

• susannanilsson86

Jag tycker det känns som ett starkt tryck. Hade inte heller hlrt det men gick in och läste om det sen och tyckte det stämde och migränmedicinen hjälpte mot det.

• Anonym (Orolig)
    susannanilsson86 skrev 2010-01-21 16:48:41 följande:
    Jag tycker det känns som ett starkt tryck. Hade inte heller hlrt det men gick in och läste om det sen och tyckte det stämde och migränmedicinen hjälpte mot det.
    Jag läste om ögonmigrän och där verkar det ju vara väldigt mycket ljusblixtar och så i synfältet. Jag har enbart tryck.
  • susannanilsson86
    Anonym (Orolig) skrev 2010-01-21 22:35:19 följande:
    Jag läste om ögonmigrän och där verkar det ju vara väldigt mycket ljusblixtar och så i synfältet. Jag har enbart tryck.
    Fast jag har inte haft så mycket ljusblixtar heller men det är möjligt att jag haft det med. Kanske är annat du har då.
  • Anonym (Trycket)

Hur gick det??? Undrar så hur du blev av med det.? Om du nu blev det? Ligger här med värsta trycket själv:(

Svar på tråden Obehagligt tryck i pannan, bakom ögonen och näsan...