• Anonym (Trådstartaren)

vi är sysslingar....

vet inte om detta är rätt forum men det var det bästa jag kunde komma på...:p min sambo och jag fick reda på att vi va sysslingar när vi varit tillsammans 8 månader... e det så fruktansvärt att vi e sysslingar?? de e ju inte så att vi träffats på en släktträff utan vi blev tillsammans o sen visade det sig att min farmor är kusin med hans mormor... e vi så äckliga??

• Svar på tråden vi är sysslingar....
  • Anonym

Tycker inte jag är något farligt alls! =) Jag skulle inte oroa mig!

• Stårschan

Nej, det är ni inte. Go for it om det känns rätt.

Att tänka fritt är stort. Att tänka rätt är större.
  • Anonym

Jag har haft sex med min svåger... 2 ggr. Är det värre?

• Anonym

om det är din svåger är nu ju inte kött och blod... skönt att höra att vi inte e så äckliga :p

• gitarr63

Att sysslingar ligger med varandra & får barn är hur ok som helst! Kör på!

• redneck girl

man får ju lagligt gifta sig med sin kusin så......kör på ni.

• carola1977

Ingen fara dessutom är ni väl inte ens sysslingar utan något längre ifrån, typ tremänning eller vad det heter. Syssling är man när ens föräldrar är kusiner och för er är det ju nästa generation så det känns ju ganska avlägset.

• Anonym

Jag tror det korrekta ordet för er släktrelation är brylling.

• Anonym

Jag vet ett sysslingpar som är gifta, så näe, ni är inte ensamma.

• FH Mamma

Så länge man inte växt upp tillsammans tycker jag det är ok. Har man växt upp väldigt nära nästan som syskon (jag och mina tjejkusiner växte upp och umgicks mycket) kan jag tycka det är mer olämpligt.

• carola1977
    Anonym skrev 2010-01-21 19:53:13 följande:
    Jag tror det korrekta ordet för er släktrelation är brylling.
    Ja det är det nog. Tremänning kanske är samma sak som syssling. Tur att någon vet mer än jag ibland .
  • Maidens Blush

Herregud nej. Det är inte det minsta äckligt. Ärligt talat är det väl inte många som kanske har sådan koll på släktskapet och har sammankomster där släkten samlas och tremänningar, bryllingar, pysslingar, sysslingar och allt vad de nu heter, träffas. Om ni nu skulle på ett jättesläktträff där gud och hans moster kommer, så är det väl knappast någon som skulle tycka det är märkligt. Tror faktiskt att folk skulle tycka tvärtom att det är lite roligt att ni funnit varandra.

Själv har jag noll koll på min släkt efter mina kusiner (nja jag har nog lite koll på mina kusinbarn). Jag kan lika gärna bo granne med någon prylling/tremänning/brylling eller liknande utan att ha en aning om det.

• petgus

Om jag har förstått din förklaring rätt är ni bryllingar. Din pappa är syssling med din sambos mamma. Alltså är ni bryllingar.

sv.wikipedia.org/wiki/Syssling
    sv.wikipedia.org/wiki/Brylling

Kolla även bilden under kusiner: sv.wikipedia.org/wiki/Kusin

Ursäkta att jag är petig. Har i alla fall för mig att det är helt okej/lagligt för kusiner att gifta sig. Alltså är det inga problem för Er del.

Kör på och fundera inte mer på det.

• petgus

Fasen vad fort det svaras här.

Att antal svar hanns med under tiden jag letade referenser.

• Anonym

då va vi ju bara bryllingar:P ahha vilken ball grej... ahns syster och hans pappa tycker vi e skitäckliga nu....
    men min farmor och hans mormor blev jätteglada när dom sågs första gången på 50 år!

• Anonym (Kattis)

Fler som är ihop med en syssling?

Svar på tråden vi är sysslingar....