• Anonym (förstoppad)

gör amningen MEJ förstoppad?

fick barn för 6 veckor sedan. kan räkna på en hand hur många gånger jag kunnat bajsa på toan sedan dess. är grymt förstoppad! har provat allt, fibrer etc.

kan förstoppningen ha något med amningen att göra? måste nog söka upp läkare. har inte blivit sydd eller förstord där nere så tror det har med något annat att göra. någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden gör amningen MEJ förstoppad?
  • Anonym

Det kan nog stämma. Nu drar jag bara en egen slutsats. För att inte bli förstoppad ska man dricka mycket vatten. När man ammar tar det på kroppen, så man blir törstig och uttorkad. Man ska dricka vatten för att fibrerna lättare ska kunna passera. Det är min fl slutsats.

• Kya

du dricker för lite vatten, det kan jag nästan garantera. när man ammar måste man få i sig nästan enorma mängder vätska. är du uttorkad så blir din avföring hård och torr. du blir alltså förstoppad.

drick mer vatten så ska du se att det löser sig.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • HelleBelle

tarmarna har fått massor av nytt utrymme nu när beibisen e ute de måste anpassa sig igen.

Jag fick jätteont i magen ett tag efter uppblåst och jäst.. Drick vatten och ät mat som är bra mot hård mage.

Jag blev lite bättre när jag stundtals hade håll in trosor såna höga snygga ;) men det kändes bättre när organen kom på sin gamla plats

• Anonym (förstoppad)

tack nu ska det drickas vatten! känner mej förgiftad i min egen kropp just nu..

• Anonym

Om du sitter mera stilla än vanligt (ammar) kan det också göra dig förstoppad!

• Anonym

Ammar också. Märker att samband mellan dåligt vätskeintag och trög vatten. Mera vatten :)

Svar på tråden gör amningen MEJ förstoppad?