Du måste logga in för att svara i en tråd.

• AntonåMajasmamma

Teneriffa i mars!

Hej!
    Den 21 mars åker vi till Teneriffa med barnen, som är 1 och 3 år gammla. Har aldrig varit utomlands med dem innan. Nu vill jag ha ALLA dina tips på vad jag ska tänka på. Från vad som är onödigt att dra med till saker man absolut inte för glömma...

Mvh S

• Svar på tråden Teneriffa i mars!
  • happy 78

kan inte hjälpa dig nu men efter min resa så kan jag det..ska dit 9-16 februari men du får säkert några andra svar innan det

• pepprar
    Glöm inte att ta med något roligt som dom kan pyssla med på flygresan.
  • söta kråkan

Viktigaste tycker jag är välling om man har välling barn min dotter drack inte någon annan välling än just den som hon har. Så därför plaserade jag ut ett packet i varje resväska hos resesällskapet. Ifall någon resväska skulle försvinna. Paranoid kanske men inte roligt med ett barn som saknar sin välling.

Annars så tycker jag viktigaste är

Blöjor ( kan köpas på där nere men dom var apdyra)
    något att göra på planen
    jag har alltid med mig lite tvättmedel ifall att
    alvedon & nässpray
    Annars så får man tag på det mesta där nere

Onödigt är sandleksaker och massa extra handdukar

NY blogg lösen ord finns i presentation
  • söta kråkan

kanske kan tilläggas att jag varit där i maj 2006

NY blogg lösen ord finns i presentation
  • bonsai

Grannen var där nyss med sin dotter som är 14 månader. Hon glömde myggnät hemma och det behövdes. Sen hade dom med vattenkokare för det fanns inte på hotellet (till välling mm) dom hade också med sig en matstol (antilop IKEA) fick inte ta upp hotellets stolar på rummet. Dom hade också med barn shampo o tvål för rengöring efter klor i poolen. Sen det vanliga som blöjor, välling och lite barnmatsburkar i reserv om maten inte passade. Ring hotellet och fråga vad som finns och ta med det som saknas. Lycka till

• korvmamman

Hej!

Tänkte också åka dit i mars! Vet någon hur vädret är?? Har googlat o googlat... men får inte fram nåt...

• Miracle09

Hej!

Nässpray och alvedon kan man köpa här. (jag bor på Teneriffa) Det är jättesvårt att säga hur vädret är eftersom det är microklimat på kanarieöarna. En dag kan det vara 25 grader och nästa dag 18-20 Sen är det olika från år till år med. I södra delen av Teneriffa är det oftast bättre väder än norra delen.  I mars förra året hade vi runt 15-20 grader i norra. I södra ligger det på runt 20 grader, kanske nån grad mer. Hoppas ni får det trevligt. Vart ska ni åka? Själv åker jag med min lilla dotter till Sverige i mars :)  

• happy 78
    Ante4ever skrev 2010-03-01 14:36:24 följande:
    Happy 78Hur hade ni det på semestern...har du några bra måste tips!
    Hej! Resan va mysig men tyvärr blev sonen sjuk så jag har inte några direkta tips vad man kan göra då vi inte kom iväg på nåt förrutom promenader o restaurangbesök.Vi va på en jättetrevlig restaurang som jag såklart inte kommer ihåg namnet på...Fråga efter bra tapasrestauranger,mycket gott o roligt att äta massa olika smårätter.
    Några kompisar va på zoo där o det va kul tyckte de.
    Kan ju tipsa om att gå till läkaren för att få intyg direkt om de blir sjuka där nere för då kan ni få tillbaka en del pengar på försäkringen.(hoppas ni slipper det dock)
    Vill du veta annat,typ rent praktiska frågor så fråga på bara.
    Vi hade med en fyrkantig badgrej som lillen satt i i poolen,han älskade den.Eftersom det är lite växlande väder o inte så varmt i vattnet så va det mysigt med morgonrock till sonen efter badet.
    det va lätt o komma fram med vagnen o gatorna va invaderade av pensionärer
    har ni chansen att ha halvpension på hotellet så tjänar ni en del pengar på det o det är rätt så skönt.Är ganska dyrt att äta ute.
    Försök att ta med blöjor då de är svindyra där o barnmatsburkar fanns typ inte i de affärer jag kollade i (förrutom frukt)
  • Hallonsocka

Hihi! Då åker du nog samma flyg som oss Klockan 08 på morgonen?

Svar på tråden Teneriffa i mars!