Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
Hej
Vilken bra och givande tråd. Jag har läst alla era inlägg..
Jag började att få eftraslag 2006 då jag bar på min dotter. Detta har genom åren kommit under perioder och olika mycket och givetvis varit besvärligt och oroande. har sökt ett par gånger på VC men fått till svar efter ett vilo ekg att det är normalt.
Nu har jag sedan två månader upplevt en mycket jobbig period men flera extraslag på rad, extrema sömnsvårigheter, plötsliga yrselattacker och vaknat på nätterna av andnöd. Skitjobbigt med andra ord. Sökte akut i början av perioden vilket visade ett avvikande ekg som resulterade i en massa prover och lungröntgen. Dessa var normala.. Läkaren ville att jag iallafall skulle utredas vidare och har gjort ultraljud som var u.a. Så skönt. Har också gjort 24 timmars ekg som jag inte fått svar på. Allt går såååå långsamt. Tar nu också meteprolol 100 mg om dagen. Har hjälpt lite. Är lite osäker på om det kan vara dessa som medverkar till mina yrselanfall... känner mig otrolig orolig har har upplevt den värsta dödsångesten i mitt liv pga av alla nya symtom och det avvikande ekg:t..
Är det någon som också upplevt liknande? Har någon som haft avvikande resultat på ekg men som ändå varit helt friska..Det konstiga är att de ekg som jag gjort innan har också visat på den avvikelse men de har då sagt att ekg varit normalt.. Hm konstigt..
Känner dock igen mig i era berättelser. Hur lång tid tog det för er att få svar på 24 timmars ekg..
Kram