• Gloire de Dijon

Till er som gillar namnet Nemo...

Namnet Nemo verkar vara ganska populärt här och jag känner mig rättså oförstående. Ni vet väl om att det betyder INGEN på latin? Hur kul är det att heta det?

Detta är inget påhopp på er som kanske har barn som heter Nemo, men jag är bara nyfiken på hur ni resonerade när ni valde detta namn. För mig känns det så negativt...

• Svar på tråden Till er som gillar namnet Nemo...
  • sanndris

Jag tycker Nemo är ganska gulligt, förutom att min kompis katt heter det.. o så "hitta nemo" då...

• iiijda

Inte så lätt att veta att det heter ingen på latin för latin är väl inget man kan bara sådär ? inte jag iaf.. men nu vet jag va Nemo betyder iaf min hund heter Nemo och han hade fått heta det även om ja visste va det betydde på latin för det är såå sött

• Cinnalinna

Ja då är ju "Neo" från matrix ett bättre namn. Det betyder ju "ny" på latin.

• Nemosen

min son heter nemo o jag kan inte tänka mig ett finare namn...
    hur många kan latin? varför bry sig om vad andra tycker?

• Eja

ja varför bry ig om vad det heter på latin, älskar namnet nemo

• LinaåBullen

Jag tycker Nemo e fint .. orka bry sig om vad namn betyder

• Nemosen

vet alla ni va era namn betyder på latin? brukar ni bli retade pga de? knappast antar jag... för mig e inte Nemo ingen... han e ALLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• niiina

Jag tycker att det är tråkigt att Nemo betyder "ingen" Det gjorde namnet klart mindre intresant. Hade tänkt att om jag får en som till så sk ahan heta Nemo, men så har jag en son som heter Johannes= gudagåva. Kna man då döpa nästa till Nemo=ingen?
    men jag älskar namnet ändå måste jag säga.

• Snowgirl

Vad har det för betydelse vad det betyder på latin?!? Det är ett jättefint namn.

• niiina

Oj vad jag stavar
    "Hade tänkt att om jag får en son till, så ska han heta Nemo"

Svar på tråden Till er som gillar namnet Nemo...