• Anonym (AJ säger mamma!!)

Min 11 månaders biter mig i bröstvårtan!

Hej

Jag har en liten pojke som är 11 1/2 månad nu. Han är god och glad för det mesta och vi har inte mycket att klaga på. Jag delammar fortfarande, mest på kvällen och natten. Han vaknar ständigt under natten och vill snutta sig till sömns igen.
    Den sista veckan har han börjat bita mig i bröstvårtan! Han har 8 tänder och det gör självklart jätteont även om han inte (än i alla fall) biter speciellt hårt utan mer bara sätter tänderna emot bröstvårtan. Men ont gör det.

Varför bits han? Och vad kan man göra för att få honom att sluta. Jag är livrädd att han tänker bita till hårdare.

Nu har jag sagt till honom på skarpen, AJ AJ och FY! Och sagt till honom att man inte får bitas. Ofta blir han då ledsen och börjar gråta. Då tröstar jag honom eller hans pappa. Men det verkar ju inte hjälpa. Jag ser ju också att han gör det "med flit", för han tittar alltid på ett speciellt sätt och så ser jag hur han formar munnen för att försiktigt bita till. Ögonen liksom väntar på vad som ska hända nu. Han har också bitit mig någon gång i magen och i kinden. Detta sker också endast när vi ammar.

Hjälp!?

Svar på tråden Min 11 månaders biter mig i bröstvårtan!