3,5 åring kissar på sig.
Hejsan, jag hoppas att du ska kunna ge mej råd om detta. Min dotter på 3,5 år slutade med blöjor när hon var 3 år bra precis, hon har aldrig kissat i sängen på natten och allt gick hyffsat bra på dagen, några små "olyckor" bara. I höstas började jag att arbeta mer än förrut samtidigt som de genomförde en stor förändring på hennes förskola, denna förändring tyckte hon inte alls om. Resultatet har blivit att hon kissar på sig dagligen och det blir värre och värre, sista veckan har hon ett flertal gånger stått bredvid pottan och kissat och sedan skrattat åt det. Mina försök att få till ett samtal med förskolan har misslyckats och jag känner en frustration från både deras och min sida över att detta förvärras. Vid ett samtal idag till BVC fick jag rådet att flytta henne till en dagmamma (även fler föräldrar från vår förskola har fått det rådet efter förändringen pga barnens olika protester). Kan verkligen en flyttning hjälpa? Min dotter är en väldigt lugn tjej och "leker" sällan med de andra barnen så de är mycket vildare, hon drar sig hellre undan då. Hur ska jag bära mig åt? Snälla hjälp.