• Emmylou

Lyckat syskonförsök med ÄD?

Hej! Vi har en son efter en lyckad första ÄD på KS. Vi har ett embryo i frysen. Än så länge är han bara 6 månader, men det har tagit många år att komma hit så jag fortsätter planera så gott det går i förväg. Om vi inte lyckas med det frysta kommer vi förmodligen satsa på en privat ÄD utomlands.

Någon som har flera barn efter ÄD? Hur många behandlingar krävdes?
    Någon som vet var jag kan hitta statistik ang chansen att lyckas med ÄD en andra gång?

Tack!

• Svar på tråden Lyckat syskonförsök med ÄD?
  • Emmylou

Tack vännen

Vi har funderingar på AVA i Åbo, mest pga av att jag är halv-finne själv & har starka kopplingar dit.

• Emmylou

Hej Bobi!

Ja, det är helt underbart att vi äntligen fått våra efterlängtade guldklimpar  
    Jag tycker att älsklingen är värd syskon också. Får själv så mkt tillbaka av mina 2 bröder, vill inte att min son ska gå misste om syskonkärlek & någon att gnabbas med ibland förstås.. Kram!

• Emmylou
    amn skrev 2010-01-26 04:38:43 följande:
    Hej,         vi har en dotter född våren 2006 (ÄD Tammerfors) och fick ägg till frysen.Redan i oktober samma år gjorde vi FET och resultatet blev sonen född försommaren 2007. Vi resonerade som så att vi kör igen på i ett tidigt stadium eftersom min kropp "minns" graviditeten och det fastnar kanske lättare då???Sen beror det på hur länge man ammar förståss och när mensen kommer tillbaka.Amningen med dotter upphörde efter 2 månader medan pojken ammades i 1,5 år.För oss föll allt på plats plötsligt - vi är så tacksamma och lyckliga.Det är en fröjd att se dem gå in på dagis hand i hand och vi saknar dom ända tills vi ska hämta dom igen.amn
    Tack för svar & din positiva berättelse! Vilken jackpot!!
    sodkt skrev 2010-01-26 06:00:53 följande:
    amn, tack för dina rader, det ger ju hopp till oss andra! Jag går också på AVA Tammerfors, som är en bra klinik. Har gjort 1 ÄD och 1 FET, hoppas nu på FET nr 2.Låter så enkelt när du skriver,,,, och vilken lycka att se dessa två syskon gå hand i hand till dagis! Vore fantastiskt att uppleva detta du skriver om!Jag träffade en finsk kvinna på AVA  Tammerfors, som gjorde hennes första FET, de hade fått en son på sitt ET och hoppades nu få ett syskon, de hade ett antal embryon kvar i frysen. Ha de gott!
    Varmt lycka till! Hoppas du får din efterlängtade lilla.
  • Emmylou
    Gottisen skrev 2010-01-27 16:33:51 följande:
    Vi har en son född -06 som kom till på sjunde ÄD försöket, hade ett embryo kvar i frysen som vi tinade -07 med det tog sig inte alls.Nu har vi gjort ÄD i EGV Riga och väntar tvillingar efter första försöket där. Är nu v. 25 : )
    Grattis till de 2 små i magen & sonen förstås, vilken kamp att göra så många ÄD! Vi gjorde iofs många IVF med egna skruttägg innan, men fick en son efter första ÄD
    nilisen skrev 2010-01-27 19:59:11 följande:
    Hej tjejer!Underbart att ta del av ovan berättelser. Vi har en son tack vare ÄD. Vi lyckades på tredje försöket på Sahlgrenska. Han är det bästa som finns :). Vi vill oxå ge lilleman ett syskon. Vi hade två eskimåer kvar i frysen. Hösten-09 körde vi på igen. Det ena ägget klarade inte upptiningen men vi fick ett fint tillbaks men dessvärre blev det ingen graviditet :(. Så där stod man på ruta ett igen! Sörjde mycket att det inte blev ett syskon med samma donator. Men vi har nu orkat ta nya tag och åker nu i mitten av februari till en klinik i Cypern, så fortsättning lär följa................Kram Nilla
    Förstår att det blir en sorg när man inte får syskon med hjälp av samma donator. Jag har redan tänkt mycket på det. Spännade med nya tag i Cypern! Vilken klink om jag får fråga & varför valde ni just Cypern? Varmt Lycka Till! Kram
  • Emmylou
    RedTopaz skrev 2010-02-09 21:45:53 följande:
    En liten fråga till er: Om ni har embryon kvar sedan första ÄD- försök/ försöken lyckats, får ni då betala för syskonförsök med de embryon ni redan har eller "ingår" det i de/ det första försöken?
    Hej, vi fick vår son med hjälp av ÄD på KS Huddinge. När vi vill prova med vårt frysta embryo får vi betala  8000.
  • Emmylou
    Hinos skrev 2010-02-11 11:28:17 följande:
    Detta var en kul tråd, tack för den EmmylouVi väntar ju vår första ÄD bebis i april, det var tvillingar men den ena hade somnat in i vecka 23. Vi vill göra syskonförsök så fort det går. Fick via en annan tjej här veta att man ska ha slutat ammat och fått tillbaka mensen innan man kan göra ett nytt försök.Nu vill jag gärna amma om det går så då får det väl bli lite senare men jag har ju ålder emot mig och har därför bråttom...
    Hej! Grattis till den kommande bebisen! Jobbigt att förlora en liten i magen Men, ack så skönt att den andra tvillingen mår bra

Jag har nyligen också kollat upp det där med KS, att amning ska vara avslutad & mens åter. Förstår verkligen att det känns bråttom om du har åldern emot dig. Jag fyller 35 till våren, inte så mkt i ÄD-sammanhang. Men, jag kände spontant när jag hade pratat med KS att då är det ingen ide´att hålla sig kvar vid amningen längre än det behövs. Men, nu har jag sansat mig & låter det ta den tid det tar, inom vissa gränser förstås.
  • Emmylou
    Hinos skrev 2010-04-14 14:00:18 följande:
    Nu börjar tanken på nästa äventyr att komma! Min man och jag har olika åsikter om ett eller två embryo. Vår ena tvilling somnade ju in och han tror att det mer risker än chanser att sätta in två och jag tror tvärtom...Jag ska kolla upp med Riga!
    Har samma funderingar själv ang 1 eller 2 embryon, så dela gärna med dig om info sen när du hört dig för.

Har bebis kommit än?
  • Emmylou
    Hinos skrev 2010-04-14 18:32:38 följande:
    Ja, vi fick en liten Signe den 28 februari. Tre dagar innan kom vår ängel Valdemar! Så livet är annorlunda men vårt lilla mirakel, men det är underbart!
    Stort Grattis Mamma Hinos!!!!!!! Ta hand om er! Valdemar finns säkert med sin syster alltid ändå. Kram
    nilisen skrev 2010-04-14 20:31:29 följande:
    Hej igen tjejer!Gjorde ett inlägg här den 27/1 såg jag!!!Hoppas vi kan fortsätta att hålla igång denna tråd :). Vi vart på Cypern i februari för syskonförsök och det lyckades :). Går nu in i vecka 11.Emmylou: Vi var på Pedios IVF center. Är det någon klinik du känner igen? Vi är supernöjda och att valet föll för den kliniken var att jag läst mycket om läkaren som driver den. Vi hade även kontakt med honom innan vi väl kom fram i kön på sahlgrenska-06. Jag känner flera som varit över i Finland, men jag och maken kände att vi ville testa Cypern istället.Kram Nilisen 
    Grattis!! Åh, vad härligt att det funkade även denna gång
  • Emmylou
    Hinos skrev 2010-07-17 10:16:39 följande:
    Hur går det för er med syskonförsök?
    Vi tänkte gör ett i nov-dec, vi får se hur det går men att mensen kommer igång. Kunde inte heller göra det förrän jag varit amningfri i 3 månader och det har ju bara gått en än så länge!
    Hej! Vi planerar FET i augusti. Vår prins fyllde 1 år i går Hoppas så att han ska få en lillebror eller lillasyster, det skulle vara den bästa livs-presenten av dem alla. Jag har själv 2 bröder som jag älskar massor, vi har en jättebra relation & jag önskar så att jag får "ge" den möjligheten till A.
Svar på tråden Lyckat syskonförsök med ÄD?