• Vill inte ha barn

Mitt 15 cm stora myom är nu borta! :)

Det tog tre dagar inklusive operationsdagen för mig att bli utskriven men jag är fortfarande halv-däckad och har stundvis ont, men gud så skönt det var att äntligen bli av med sin bästa vän myomet som mätte 15 cm i diameter (format som ett klot).

Om någon väntar in en kommande operation av liknande art är ni mer än välkomna att ställa era frågor här, jag har som sagt fått en viss erfarenhet på området nu. :)

• Svar på tråden Mitt 15 cm stora myom är nu borta! :)
  • Anonym (opsyster)

Hej! Vad skönt att du verkar så positiv, det är ju trots allt ett ganska stort ingrepp. Hade du mycket besvär av myomet? Jag har inga myom själv men jag arbetar som operationssköterska och möter ibland patienter med myom.
    Gjordes operationen genom titthål eller öppen kirurgi?

Krya på dig nu och stor kram!

• Vill inte ha barn
    Anonym (opsyster) skrev 2010-01-22 20:47:36 följande:
    Hej! Vad skönt att du verkar så positiv, det är ju trots allt ett ganska stort ingrepp. Hade du mycket besvär av myomet? Jag har inga myom själv men jag arbetar som operationssköterska och möter ibland patienter med myom. Gjordes operationen genom titthål eller öppen kirurgi? Krya på dig nu och stor kram!
    Japp, man kände av det när man böjde sig, och mitt blodvärde gick ner tokmycket vid varje röd vecka... Jag vet inte hur länge jag gått omkring med myomet men magen växte väldigt mycket på sistone. Inte konsigt dock, när jag kom hem från sjukhuset hittade jag en lampa i fönstret som var nästan lika stort som myomet och då insåg jag direkt hur jäkla stort det egentligen var...

Operationen gjordes via ett kejsarsnitt, första dygnet efter operationen var jättejobbigt, man kunde knappt röra sig utan att det skulle göra ont. Nu känns det lite bättre, och jag väntar tålmodigt på att magen ska minska i storlek. Första förberedelsen inför Beach 2010 med andra ord. :)
  • Anonym (opsyster)