Inlägg från: Manchester |Visa alla inlägg
  • Manchester

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Folk som bor i närheten, kanske?

Förstår faktiskt inte riktigt frågan. Är det så att TS är för "fin" för lågprisbutiker och ville starta en tråd för att få tala om det? Eller är det en genuin undran? Och varför i så fall?

Jag bor långt ifrån både Lidl och ÖB, men har har släkt som bor nära Lidl i Norrköping. Har handlat där några gånger när jag varit på besök. De har idiotiska kassor som orsakar onödigt långsamma köer och deras utbud är väl inte det bästa, men annars är väl inte den butiken sämre än många andra små kvartersbutiker. Och mycket av det de säljer är väldigt billigt, trots att det ofta är samma varumärken som i "vanliga" affärer.

• Manchester
    Queenie70 skrev 2010-01-24 21:04:20 följande:
    VArför talar folk om vad de köper istället för att tala om vilka de är som ju var TS fråga?
    Ok, Jag handlar inte så ofta på Lidl, men mest för att vi inte har någon i närheten. Skulle jag ha tillgång till en sådan affär på rimligt avstånd skulle det bli oftare. Jag är: 40 år gammal, mamma till två barn (sju och nästan fyra år), akademiskt utbildad, fritidspolitiker i ett borgerligt parti, medelinkomsttagare, bor i attraktiv förort till Stockholm, kör en tio år gammal Skoda, äger vår trevligt belägna och ganska stora lägenhet, gift med en man som också han är akademiker och medelinkomsttagre. Jag är också envis, pratglad, bokmal, språknörd, lite lat och oftast optimist. Räcker det?
  • Manchester
    La Lola skrev 2010-01-24 21:24:31 följande:
    Skostorleken då?
    Ajdå, visste väl att jag glömt något väsentligt. 36½. Sådärja. Nu vet alla - framför allt TS - exakt vem jag är. Fast jag begriper väl kanske inte varför det är relevant.

Lidl och ÖB säljer en massa saker som folk behöver och vill ha. De håller oftast låga priser. En del prioriterar kanske ett större utbud eller vill ha mer service. Andra (som jag själv) får en kick av att göra en bra affär. Strunt samma. Jag tror inte att man kan kategorisera folk utifrån var de handlar. Möjligen kan man säga att folk som har nära till Lidl troligen är mer benägna att handla där än de som skulle ha långt att åka.
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?