• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • gimatah

Jag har arbetat på Ica Kvantum och kan intyga att de inte hade den bästa personalpolitiken där. Arbetade där i 2 år tog åt mig alla pass jag blev erbjuden men fick aldrig ngn tillsvidare anställning. Långt ifrån alla som jobbade där var fatanställda. Folk satt i fikarummet och klagade på det mesta.
    Jag blev ganska trött på den arbetsmiljön och bytte jobb. Men det är inte alltid det lättaste därför blev jag kvar länge så om LIDL är skit så var inte säker på att andra Svenska butiker är så mkt bättre.

Det var inte så att jag var en dålig medarbetare få då och då undrar dom om jag vill komma tillbaka som extra anställd men aldrig att jag sätter min fot där igen.

• Ejin
    mammahaj skrev 2010-01-24 11:06:40 följande:
    vi har ett nära sammarbete med dom andra butikerna i vårat distrikt och ingen av dom har det på de viset.. dessutom jobbar jag numer som butikscef (började som medarbetare) och åker på bc möten där jag träffar andra från hela regionen och inte en enda av dom butikerna (större delen av södra sverige) har ju de sådär...
    Så antagligen var det någon som kanske inte riktigt talade sanning..

tycker det är trist när man sitter och sprider ryckten som inte är sanna när man uppenbarligen inte har en aning om vad man pratar om...
  • Mandel
    plommon skrev 2010-01-24 11:05:56 följande:
    Håller helt med! Sedan finns det andra svenska butiker utan kollektivavtal och liknande och där handlar jag inte heller!
    Varför skulle det vara ett likhetstecken mellan icke kollektivanslutet och behandla sina anställda dåligt? En hel del behandlar faktiskt sina anställda bättre än enligt gällande avtal trots att de inte är anslutna.

Och sitter det en skylt utan på varje butik/företags entrédörr där det står om de är kollektivanslutna eller ej för hur ska man annars veta hur det är i varje liten småbutik på stan?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • mammahaj
    gimatah skrev 2010-01-24 11:10:04 följande:
    Jag har arbetat på Ica Kvantum och kan intyga att de inte hade den bästa personalpolitiken där. Arbetade där i 2 år tog åt mig alla pass jag blev erbjuden men fick aldrig ngn tillsvidare anställning. Långt ifrån alla som jobbade där var fatanställda. Folk satt i fikarummet och klagade på det mesta.Jag blev ganska trött på den arbetsmiljön och bytte jobb. Men det är inte alltid det lättaste därför blev jag kvar länge så om LIDL är skit så var inte säker på att andra Svenska butiker är så mkt bättre.Det var inte så att jag var en dålig medarbetare få då och då undrar dom om jag vill komma tillbaka som extra anställd men aldrig att jag sätter min fot där igen.
    Jag jobbade på konsum och jag var timmis där under många år jag tyckte det var helt ok. men som sagtdet skiljer sig säkert det också från konsum till konsum. precis på samma sätt som det skiljer sig mellan Lidl butikerna.
  • mee2

va e d för fel på ÖB????????

~*~ Älskade Isak 08 och Kevin 09 ~*~
  • Virriga Vera
    Håller helt med! Sedan finns det andra svenska butiker utan kollektivavtal och liknande och där handlar jag inte heller!
    Kommer ihåg när det var sådant rabalder om att Ge-Kås inte hade kollektivavta. Det var skriverier och det var blockad av alla transporter dit.

Det var ju så att de anställda inte ville ha kollektivavtal, de hade högre lön än avtalet och var jättenöjda.

Sedan hade v i det lilla fiket i Göteborg som inte hade kollektivavtal, där blev det blockad av sophämtningen. Det resulterade i att fiket fick slå igen. En anställd blev arbetslös och ägaren gick i konkurs.

Kollektivavtal är bra, men ibland så måste man se nyanserna och inte vara så rigid.
  • mammahaj
    Ejin skrev 2010-01-24 11:12:24 följande:
    vi har ett nära sammarbete med dom andra butikerna i vårat distrikt och ingen av dom har det på de viset.. dessutom jobbar jag numer som butikscef (började som medarbetare) och åker på bc möten där jag träffar andra från hela regionen och inte en enda av dom butikerna (större delen av södra sverige) har ju de sådär... Så antagligen var det någon som kanske inte riktigt talade sanning..tycker det är trist när man sitter och sprider ryckten som inte är sanna när man uppenbarligen inte har en aning om vad man pratar om...
    fast jag har svårt att se hur du kan kalla mig för lögnare för jag tvivlar på att du vet hur det är i samtliga Lidl butiker i landet liksom. varför smutskasta mig och mina källor när du egentligen inte är bättre själv då?
  • mee2
    mammahaj skrev 2010-01-24 10:54:32 följande:
    ja handla alltid på maxi men vissa produkter har dem inte då åker ja till ÖB å varför köpa tex softlan på maxi för 25 kr när du kan köpa det för 15???? (dom små koncentrerade flaskora 750 ml)
    ~*~ Älskade Isak 08 och Kevin 09 ~*~
  • Majskolven
    Vet du alla butiker å företag som inte har kollektivavtal?
  • monica75

ha ha jag handlar både på coop,maxi, lidl och ÖB beror väl på vad man ska köpa.
    Storhandlar gör jag på coop eller maxi.
    Blöjor och lite annat på Lidl
    Godis och lite annat på ÖB

Tror som dom flesta andra att det är vanliga människor anser mig själv som normal iaf asg...

Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?