• JenniiP

Alltid läckande blöja!

Hej på er.
    Som rubriken lyder har vi problem här hemma med blöjor som läcker i princip VARJE gång min son bajsar (han är 4,5 månader).
    Han är så lös så det liksom rinner ut både från sidorna och upp på ryggen.
    Han provat både pampers och libero med rätt stl men ingen av dom håller tätt.

Nu undrar jag om någon har eller har haft samma problem, och som kan tipsa om någon blöja som håller tätt??

Vi har fått otroligt fina fläckar på en hel del av hans kläder också, så tänkte även fråga om någon vet hur man får bort bajsfläckarna från kläderna?
    :)
    Det går nämligen inte bort med vanligt tvättmedel.

Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Alltid läckande blöja!
  • lia76

KAnske blöjorna är för stora eller för små. Testa en större storlek /alternativ en mindre storlek. Eller så testar du Lidl's toujours, de är bra tycker jag =)

=)
  • JenniiP

Okej fick "tipset" på bvc att blöjan antagligen är för liten om den läcker.. Men dessa liberolöjor står att det ska vara från 7-14 kg och min son väger mellan 7,5-8 kg.. så dom borde ju inte vara för små??

Men kanske är värt att prova lidl blöjorna då =)

• lia76

Beror ju mycket på hur smal eller rund barnet är... Kanske behövs en storlek större på blöjorna så de sitter ordentligt =)
    Inte alltid man kan förlita sej på vikten på paketen, utan hur de istter i allmänhet.

=)
  • Heranell

Prova galltvål till fläckarna, ska vara bra har jag hört! Finns i hård form på bl.a. Hemtex, har även sett flytande på ICA Maxi.

• Waitmstar

Testa huggies!!
    Och är det byxblöjor så byt till vanliga.
    Jag hade samma problem när min plutt var så liten. Pampers har aldrig funkat på honom, libro var bäst precis i början.. Men sen har huggies vart oslagbara!! För oss iaf :)

• Zuffo

Vi har samma problem här! Men inte att bajset rinner ut, utan att han lyckas kissa upp på sidan, så tröjan blir blöt. Har provat olika märken och olika storlekar. Fattar ej hur det går till?!

• JenniiP

Tack snabba tips =)

Nu har jag lite alternativ att testa!
    Har alltid tänkt att billiga blöjor är inget att ha, "man får det man betalar för" ungefär.
    Men uppenbarligen inte!! =)

• mysak79

Galltvål!!! Använder det så fort det blir en fläck, man bara tar lite kallt vatten, gnuggar med tvålen (använder den hårda), låter torka och sen tvättar i maskinen. Fläckarna försvinner. Prova! Den är väldigt väldigt dryg, funkar oxå för torra händer!

älskade underbara
  • zora6
    Zuffo skrev 2010-01-22 21:34:19 följande:
    Vi har samma problem här! Men inte att bajset rinner ut, utan att han lyckas kissa upp på sidan, så tröjan blir blöt. Har provat olika märken och olika storlekar. Fattar ej hur det går till?!
    Testa att dra åt blöjan lite mer och lägg snoppen neråt. Inte mycket att lägga ner oftast men....:)

Lycka till
Svar på tråden Alltid läckande blöja!