• JenniiP

Alltid läckande blöja!

Hej på er.
    Som rubriken lyder har vi problem här hemma med blöjor som läcker i princip VARJE gång min son bajsar (han är 4,5 månader).
    Han är så lös så det liksom rinner ut både från sidorna och upp på ryggen.
    Han provat både pampers och libero med rätt stl men ingen av dom håller tätt.

Nu undrar jag om någon har eller har haft samma problem, och som kan tipsa om någon blöja som håller tätt??

Vi har fått otroligt fina fläckar på en hel del av hans kläder också, så tänkte även fråga om någon vet hur man får bort bajsfläckarna från kläderna?
    :)
    Det går nämligen inte bort med vanligt tvättmedel.

Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Alltid läckande blöja!
  • Miew

Jag har samma problem med min 7 månaders flicka. Har provat alla blöjor som finns och olika storlekar men inget funkar, så nu räknar jag ner tills hon slutar med blöja istället. Det är såå tråkigt med bajs överallt varje dag.

Viggo & Gry & Veras mamma
  • JenniiP

Har aldrig hört talas om galltvål men det låter ju lovande om fläckarna går bort!
    Såå tråkigt med kläder som är helt gula över hela ryggen {#lang_emotions_undecided}

• mysak79

Bli inte rädd om kläderna får en annan färg där fläcken varit och du strukit på med galltvålen, den försvinner i tvätten!

älskade underbara
  • JenniiP
    mysak79 skrev 2010-01-22 21:50:30 följande:
    Bli inte rädd om kläderna får en annan färg där fläcken varit och du strukit på med galltvålen, den försvinner i tvätten!
    Okej kan ju vara bra att veta så man inte blir orolig {#lang_emotions_smile}

Var köper du den här tvålen då?
  • pcalma

Är han smal, för då kan det vara så att han har för smala lår o behöver en stl mindre? testa! Du får bort fläckarna genom att använda galltvål!! Mirakelmedel!!

• JenniiP

Alltså ni kan ha rätt att han är "för smal" över låren. Han följer viktkurvan fint men drar iväg på längden. Så han är ju rätt långsmal.
    Ska man testa med mindre blöjor då, än dom som är rekommenderade för barn över 7 kg?

• pcalma

Ja gör det! Använder du up%go eller "vanliga"? Vanliga håller tätt bättre..

• JenniiP
    pcalma skrev 2010-01-22 22:08:10 följande:
    Ja gör det! Använder du up%go eller "vanliga"? Vanliga håller tätt bättre..
    Jag använder vanliga! Tycker faktiskt att de känns lite stora blöjorna vi har..Det blir en glipa vid låren.
    Men hittade en "gammal" blöja hemma nu som är en stl mindre som vi la undan då vi köpte större, testade att sätta på den nu men tycker blir väldigt låg på ryggen?? Man skulle ha skräddarsydda blöjor haha...
  • JoKo

Icas vanliga satt bättre än Liberos när det läckte på min stora tjej.

Svar på tråden Alltid läckande blöja!