riparbella skrev 2011-07-06 20:22:21 följande:
Hej alla!
O grattis till Lingah2!
Tänkte kolla lite med er som hänger här hur långt ni är i graviditeten? Har följt lite den senaste tiden och många tycks vara i slutet, är ni några som är i början? Själv r jag bara i vecka 14 och tiden sniglar sig fram tycker jag. Jag väntar mitt andra barn och har konstaterat att mina besök på specmödravården är betydligt färre nu än vid den första graviditeten. Var där idag, men då var det fyra veckor sedan senast och min nästa tid är om fem veckor samtidigt som RUL. Jag skulel vilja ha tätare besök o kolla allt, idag tog de inte ens blodtrycket eller kollade urinen. Flermed samma erfarenheter? Eller hur ofta går/gick ni i början?
GRATTIS alla som fått sina små. :)
Riparbella:
Här har du som är i mitt av graviditeten, är inne på v 27+3 nu. I början av graviditeten gick jag till SMVC varannan eller var tredje vecka. Nu går jag varannan vecka, ska dit idag. Förhoppningsvis är det TUL idag. :) Kommer i alla fall att kolla Hb1ac. De kollade inte ens blodtrycket eller urinen förrän för några veckor sen kollade de. Tror att de kommer att kolla på dig senare i graviditeten.
Ni andra: Hur gjorde ni med insulin och mat när ni var på förlossning?
Nu har jag börjat fundera runt hur det funkar med insulin och blodsockret under förlossningen. Pratade med min läkare för några veckor sen o de sa att jag inte skulle ta min långverkande insulin om jag får värkar, men hur vet man om man fått värkar senare på dagen o har redan tagit långverkande insulin. Ja, det börjar bli mycket funderingar över hur det fungerar.